Očitno je obstajal interes, da se področje izplačila odškodnin ne uredi.
Foto: Dare Čekeliš
primorska 11.10.2008, koper, suzana kos, foto: dare cekelis
Podatek, da je "čist" le gorenjski avtocestni krak, je presenetljiv; na preostalih odsekih namreč promet poteka na osnovi začasnih uporabnih dovoljenj. Na Darsu poudarjajo, da poteka normalno in varno, saj imajo odseki pridobljene vse preostale dokumente, ki jih zahteva zakon o graditvi objektov. Na njih so bili pred predajo prometu opravljeni tehnični pregledi, med drugim so bili izdelani projekti obratovanja in vzdrževanja. Zapletalo naj bi se z lastniki zemljišč, še najbolj pri starih zadevah, v katerih so ljudje bolj negativno nastrojeni oziroma pričakujejo preveč. To je pač seveda mogoče razumeti. In tudi to, da je javna korist v teh primerih pred zasebno in da se lastniki morajo soočiti tudi z razlastninjenjem.
Hladen tuš
A računsko sodišče je ugotovilo, da je bila država pri določanju in izplačevanju odškodnin pri odkupih in razlastitvah nepremičnin zaradi gradnje ali obnove gospodarske javne infrastrukture – neučinkovita. Pravne podlage, ki bi omogočala enakopravno obravnavo oškodovancev in določala ustrezne metode cenitev, ni. Odškodnine so bile v nekaterih primerih neupravičeno izplačane, cenitvena poročila pa nepravilna ali nepopolna.
Dars obstaja že 20 let. Časa za ureditev teh najosnovnejših pravil je bilo torej več kot dovolj, a ker tega niso storili, je očitno, da je ribarjenje v kalnem v interesu vpletenih. O tem, ali je kdo od odgovornih na javnih funkcijah od odškodnin tudi kdaj kaj vtaknil v lastni žep, pa niti ni vredno ugibati.