Promet. "Stal sem ob skrajnem robu pločnika, pa me je voznik, ki je pridirjal čez lužo na prehodu za pešce, vseeno povsem zalil," je ogorčen bralec. A čeprav številni pešci po podobnih izkušnjah vestno zapisujejo številke registrskih tablic in voznike prijavljajo policiji, je tako početje zaman. Policija namreč ne vodi niti evidenc tovrstnih klicev. "Navedeno početje voznikov motornih vozil namreč v določbah zakonov, ki urejajo varnost cestnega prometa, ni urejeno," pojasnjujejo na policiji.
Luže so ovira na cesti
Zakon o pravilih cestnega prometa udeležencem v prometu sicer nalaga, da ne smejo ovirati, ogrožati ali povzročati škode drugim udeležencem. "Vendar zakon te določbe posebej ne sankcionira," ugotavljajo na agenciji za varnost prometa.
Po njihovem mnenju bi težavo rešil njihov projekt Zaupanja vreden voznik. Prijava nevestnega voznika bi se vršila na osnovi podeljene diskrecijske pravice, pri čemer bi prijavitelj za klic nosil polno odgovornost. "Vendar za ta projekt še ni prave strokovne in politične podpore. Poškropljenim pešcem tako ostaneta samo grenka izkušnja in spoznanje, da morajo na možno vožnjo vozil prek luž paziti sami," pravijo na agenciji. Čeprav so prepričani, da se lužam ni vedno mogoče izogniti, bi jih morali vozniki obravnavati kot ovire na cesti: "Pred njimi je treba zmanjšati hitrost in/ali se jim, če je mogoče, varno izogniti ob uporabi smernih utripalk."
Pred leti sem zapeljal v lužo v trenutku, ko je izza stavbe stopil varnostnik, seveda sem ga poškropil, policaja sta …
Oboji moramo biti pazljivi, tako pešci, ki se bodo umaknili vstran od luže, tako vozniki, ki bomo pred lužo, še …
Ja, kako si pa vi predstavljate, da lahko pešec dokaže, da ga je poškropil avto. Po tem takem, bo enemu …