"Ne predstavljam si turista. Pelje v Indijo, Mali ali Bangladeš?"

Foto: Profimedia
Za čiščenje so letos porabili 100 tisočakov.
Oglej si celoten članek

"Ponovno velika mazaška akcija," so kritični pri portalu Javniprevoz.si ob fotografiji z grafiti porisanih vlakov na glavni železniški postaji v Ljubljani. "Namesto, da bi bila sredstva namenjena varovanju, se jih namenja za čiščenje. Medtem se na železnicah potniki vozijo z avtobusi zaradi pomanjkanja potniških kompozicij."

Uporabnik na Twitterju dodaja fotografije počečkanega vlaka na progi med Celjem in Velenjem, s komentarjem: "Ne predstavljam si turista, ko se ta greznica pred njim ustavi in se začne spraševati, kaj ga čaka notri. Pelje v Indijo, Mali ali Bangladeš?"

Pri Slovenskih železnicah pojasnjujejo, da so grafiti posledica vandalizma. "V želji po preprečevanju le tega imamo na problematičnih lokacijah, kjer so vlaki v "mirujočem" prometu, aktiviran nadzor z varnostniki, vendar se vozna sredstva - vlaki, v času, ko niso v obratovanju, nahajajo po celotni javni železniški infrastrukturi, kar pomeni, da imajo 'grafitarji' veliko priložnosti za grafitiranje," razlaga Tea Šavor s Slovenskih železnic. 

Večina vlakov z antigrafitno folijo

Dodaja, da ko se grafiti pojavijo na vlakih, o tem obvestijo policijo in vložijo kazensko obvadbo. "Uvajamo tudi dodatne ukrepe na najbolj izpostavljenih območjih, kjer imamo varnostnike in videonadzor," pravi Šavorjeva. "Večino vlakov smo tudi že opremili z antigrafitno folijo, saj je tako čiščenje grafitov lažje in cenejše."

Foto: naročnikov arhiv slovenske železnice siemens

Ko ugotovijo, da so na vlaku grafiti, najprej očistijo registrske oznake vlaka oziroma vagona. "Zakonodaja namreč ne dovoljuje vožnje železniških vozil brez vidnih identifikacijskih številk," razlaga Šavorjeva.

Za čiščenje letos porabili 100 tisočakov

Tovrstnega vandalizma je po besedah Šavorjeve v zadnjem času sicer manj kot v preteklosti. "Vzrok so antigrafitne folije," razlagajo pri Slovenskih železnicah. "V preteklosti je čiščenje grafitov garniture vlaka stalo okoli pet tisoč evrov, v kar je všteta tudi poslovna škoda. Sedaj so stroški bistveno nižji. V letošnjem letu so stroški iz tega naslova okoli 100 tisoč evrov."

Za varnost vlakov sicer skrbijo s fizičnim varovanjem z varnostniki, nameščanjem antigrafitnih folij, videonadzorom ter prijavami na policijo. "S podobnimi težavami se soočajo tudi v sosednjih državah," še poudarja Šavorjeva.

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 16

  • 13:54 8. September 2019.

    nič denarja za čiščenje dati,bo čudežno vlaki nepopisani in čisti,pa dokler denar prihaja si večina med sabo žepe polni

  • 08:15 8. September 2019.

    sem bral članek na temo nizozemske, ki je le enkrat večja po površini kot slovenija, res pa da ima skorj …

  • 21:21 7. September 2019.

    To je živi muzej na prostem.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.