“Biološko razgradljivih ali recikliranih vrečk za smeti mnogo naših trgovcev sploh ne ponuja,” se nam je pritožil vir iz trgovskih krogov. “Če jih že prodajajo, jim nabijejo tako visoke marže, da jih ljudje iz teh razlogov ne kupujejo,” je dodal.
“Svojo okoljsko ozaveščenost bi morali trgovci pokazati tudi tako, da bi okolju prijaznejše izdelke naredili vidnejše kupcem,” je prepričan, dodal pa je, da bi večja prodaja takšnih izdelkov znižala proizvodno ceno. Opozoril je tudi, da trgovci okolju prijaznejših vrečk ne izpostavijo na policah in te nevpadljivo ležijo med drugimi vrečkami.
Neodvisnost informacije
Iz Mercatorja, Merkurja, Spara in Tuša so nam sporočili, da imajo v svoji ponudbi tako biorazgradljive kot reciklirane vrečke za odpadke. Lidl ima le zadnje. Hofer pa za zdaj ponuja le navadne vrečke za smeti.
Pri Mercatorju in Merkurju na okolju prijaznejše vrečke opozarjajo tudi z dodatnimi označevalci. Spar ima poleg izdelkov postavljene označevalce, ki opozarjajo, da gre za biorazgradljive vrečke. Drugi trgovci tovrstnih izdelkov dodatno ne izpostavljajo.
Marže nižje ali skrivnost
“Pri teh izdelkih imamo povprečno maržo in tako pospešujemo prodajo,” so pojasnili pri Sparu. Enaka ali nižja marža v primerjavi z drugimi vrečkami za smeti je tudi pri Merkurju. V Mercatorju nam višine marže niso sporočili, prav tako ne pri Tušu.
Vsi trgovci priznavajo, da so ekološke vrečke dražje od običajnih, ker je tudi nabavna cena višja oziroma so surovine zanje dražje.
Ponudba in povpraševanje po vrečkah iz biorazgradljivega materiala po oceni Mercatorja sicer nista veliki. “Na slovenskem trgu smo že prodajali različne bioizdelke za gospodinjstvo, med drugim čistila in krpe, ki pa niso naleteli na pričakovano povpraševanje,” pa pravijo v Hoferju.
Navite cene ekovrečk
Trgovci nabijajo marže, opozarja vir. Trgovci zanikajo.