“Svoji fizioterapevtki sem predlagala, da bi v času njene odsotnosti v istem zdravstvenem domu nadaljevala terapijo pri njeni kolegici, a me je zavrnila, češ da sem prinesla le eno napotnico,” je potožila bralka, ki je morala fizioterapijo zaradi dopusta fizioterapevtke, ki je koncesionarka, prekiniti.
Vikend še ni prekinitev
Zavarovanci so upravičeni do neprekinjene terapije, pojasnjuje Peter Rutar z zavoda za zdravstveno zavarovanje (ZZZS). Vendar na vprašanje, kaj je prekinitev, lahko odgovori le stroka.
“Laično bi rekli, da nekajdnevni premor ne predstavlja prekinitve, v primeru daljše odsotnosti pa bi moral izvajalec zdravstvene storitve poskrbeti za nadomeščanje,” razlaga Rutar. Pristavlja, da je dolgotrajnejšo terapijo mogoče opraviti tudi pri dveh izvajalcih, vendar je za obračun storitve in plačilo upravičen le eden od njiju.
Poračunata med sabo
Praviloma je to tisti, ki je zavarovanca sprejel v obravnavo in poseduje napotnico oziroma delovni nalog. Izvajalec, ki je zagotovil nadomeščanje, pa storitev zaračuna prvemu, poslovni odnos med izvajalcema pojasnjuje Rutar. Kot pravi, izdaja dveh delovnih nalogov za isto zdravstveno storitev ni mogoča, ker bi predstavljala preveliko tveganje glede nadzora in plačila.
Napotnic ne vračajo
“Najbrž je fizioterapevtka storitev že zaračunala ZZZS, pa mi napotnice zato ni želela vrniti,” je posumila bralka. A kot se glasi odgovor ZZZS, “izvajalci v nobenem primeru delovnega naloga ne vračajo, niti ga ne pošiljajo nam, saj ga morajo hraniti v medicinski dokumentaciji”.
Če bi izvajalec zdravstveno storitev obračunal in poslal v plačilo ZZZS, še preden bi bila opravljena, bi to zavod odkril ob rednem ali izrednem nadzoru, je prepričan Rutar.
Napotnico nazaj? To pa ne!
Fizioterapevtka odšla na dopust, pacientka morala čakati.