Na uredništvo se je obrnila bralka, ki se je znašla tako rekoč na nikogaršnji zemlji v postopku menjave operaterja. Njena saga se je začela sredi januarja, ko se je na podlagi prejetih ponudb odločila zamenjati obstoječega operaterja z novim. Z novim je podpisala pogodbo in hkrati tudi pooblastilo za odklop takrat obstoječega naročniškega razmerja. "Rečeno mi je bilo, da zaradi prehoda ne bomo ostali brez interneta in da to poteka sinhronizirano z obstoječim operaterjem," nam je povedala.
Devetnajstega januarja je bila obveščena, da je novi operater prejel potrditev in da bo dokumentacija posredovana v ustrezni oddelek, da se bodo začeli postopki priklopa. Priklop naj bi se, skladno z oglaševanim, opravil v 8 do 14 dneh. "Na začetku februarja sem telefonsko povprašala, kdaj lahko računam na priklop in mi je bilo rečeno, da v nekaj dneh," je pripovedovala naprej. Do 14. februarja se ni zgodilo nič, zato je pisno zahtevala, da ji sporočijo načrtovani datum priklopa. V nasprotnem primeru je nameravala preveriti možnosti odstopa od pogodbe.
S tem pa se zadeva ni rešila, saj so 22. februarja ostali brez internetne povezave. Sprva so ji pri starem operaterju zatrjevali, da gre za tehnično napako, nato pa so ji povedali, da so 16. februarja prejeli nalog za odklop storitev. Od novega operaterja je pisno zahtevala nov datum priklopa, na kar so ji prek telefona sporočili, da pred 6. marcem slednje ne bo mogoče. Ker en član gospodinjstva za svoje delo potrebuje internet, so se znašli v precejšnji zagati.
Kje se je zapletlo?
Z vprašanji smo se obrnili na Telekom Slovenije in Si.mobil (Amis), starega in novega operaterja v zgoraj opisani zgodbi. "Prehod med operaterji se v praksi uredi najkasneje v roku 8 do 10 delovnih dni," pravijo na Si.mobilu. V primeru, ko je datum prehoda med operaterji vnaprej natančno dogovorjen, morajo storitve nemoteno delovati pri starem operaterju do tega datuma.
Kje natančno se je v tem primeru zapletlo, ni povsem jasno, saj si odgovori operaterjev v določenih podrobnostih razlikujejo. Vse pa kaže na to, da je prišlo do šuma v komunikaciji.
Tako običajno poteka postopek
Pri Telekomu Slovenije pojasnjujejo, da v primeru prehajanja uporabnikov k drugemu operaterju, zahtevo za prehod novi operater posreduje staremu. Slednji mora na zahtevo odgovoriti s podatki o tem, ali je prehod možen in kdaj. "V kolikor je dokumentacija pravilno izpolnjena, v Telekomu Slovenije na prejeto vlogo odgovorimo v roku enega delovnega dne. V nasprotnem primeru prehod pisno zavrnemo in navedemo razlog," pravijo.
Ko je dokumentacija urejena, novi ponudnik začne z naročilom, odda vlogo za vključitev in izbere želeni datum vključitve. Če prihaja do prenosa številke, se uredi tudi to in se datum prenosa uskladi z datumom vključitve na vlogi.
Priklop odvisen od več dejavnikov
Pri Si.mobilu poudarjajo, da na to, v kakšnem času je izveden priklop posameznega uporabnika na omrežje, vpliva več dejavnikov. Ko gre za prehajanje med operaterji, je pomembno, ali gre za prehajanje med enakimi tehnologijami ali ne. Velik vpliv ima tudi sama lokacija priključka, pa tudi stanje pri posameznem uporabniku (ali je znotraj hiše ali stanovanja vse ustrezno pripravljeno na priklop). Tehniki, ki opravljajo priklop, imajo za vsak priklop odmerjen potreben čas za izvedbo del. Pri tem pa ne morejo predvideti, ali bodo na posamezni lokaciji potrebovali manj ali več časa od predvidenega, še pojasnjujejo.
dezurni@zurnal24.si
Ko so začeli dražiti zaradi kartelnega dogovora s ProPlus, sem odpovedal naročnino svojemu operaterju. Internet, koliko ga rabim, imam preko …
Sem probal od tegale prleka preko strička Googla prevest njegove umotvore pa ne gre,mi napiše,ko vnesem njegov tekst,da svahilija in …
Upam, da nisi več na Telekomu!