Nafta na brežinah Save?

Foto: Žurnal24 Mastni naftni madež v rečnem rokavu približno kilometer od sotočja Ljubljanice i
Črni madeži. Zaradi iztirjenja lokomotive naj bi bile onesnažene tudi brežine Save. Sanacija prihodnji teden.
Oglej si celoten članek
Nafta. Martin Rahten iz ZEG Slovenije je pojasnil, da za pogonske stroje na vlakih uporabljajo bistveno težja olja kot za osebna vozila, torej bolj umazana, zato predvidevajo, da gre v tem primeru za gorivo lokomotive.

Ljubljana. Črni madeži na obrežju Save so skoraj zagotovo posledica izlitja goriva lokomotive v Ljubljanico, menijo v Zvezi ekoloških gibanj (ZEG) Slovenije. Bralec nam je namreč poslal fotografije, na katerih so po njegovem mnenju pri reki ostanki nafte. Našel jih je približno kilometer za sotočjem Save in Ljubljanice, nedaleč stran od nesreče lokomotive. Takrat je v Ljubljanico izteklo okrog tisoč litrov goriva.

Predsednik ZEG Karel Lipič pravi, da si na podlagi fotografij ne predstavlja, kaj drugega bi črni madeži lahko bili. Danes si bo obrežje ogledal in po potrebi vzorce poslal v analizo.

Sanacija: do 20 tisoč evrov
Na Slovenskih železnicah (SŽ) o madežu ne vedo nič, o sanaciji pa pravijo, da “poteka ocena stroškov in načina s strani pooblaščenega podjetja, hkrati pa se izvajajo postopki za izbiro izvajalca”. Po prvih ocenah bo sanacija stala od 15 do 20 tisoč evrov. Z gorivom kontaminirano zemljo bodo odpeljali na deponijo nevarnih odpadkov in na nabrežju vzpostavili prvotno stanje. “Pričakujemo, da se bo sanacija začela naslednji teden, trajala pa bo predvidoma od sedem do deset dni,” še pravijo na SŽ.

Dejan Pehar, direktor Zavoda za ribištvo Slovenije, pa pove, da naftnega madeža niso zaznali. “So nam pa ribiški čuvaji javili, da so bile gorovodno po Ljubljanici vidne manjše lise oljnih madežev. Poginov rib ni bilo,” doda.

Foto: Žurnal24 null

 

 

Iztirjenja. Za zdaj kaže, da jih ni povzročila tehnična napaka na vozilih.
Varnost vlakov ni vprašljiva
Ljubljana. “Preiskava vseh treh izrednih dogodkov še vedno poteka, zato vzrok zanje še ni znan,” je Marko Tancar iz Slovenskih železnic (SŽ) zavrnil informacije, da naj bi prvo iztirjenje tovornega vlaka povzročile okvarjene zavore. Vsa tri iztirjenja morajo raziskati v 50 dneh, vendar pričakujejo, da bodo prvi rezultati znani že v prvi polovici prihodnjega tedna. Tancar je poudaril, da so vsa vozna sredstva SŽ “absolutno varna”. Njihova tehnična brezhibnost se preverja enkrat na mesec oziroma enkrat na dva meseca ali po določenem številu prevoženih kilometrov, glede na to, kateri dejavnik je izpolnjen prej. Lokomotiva, ki je 20. februarja iztirila v Zalogu, je bila pregledana 22. 
januarja.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.