Osrednji del. Medtem ko južni del tretje osi poteka od avtoceste pri Novem mestu do mejnih prehodov Metlika in Vinica, naj bi osrednji del od avtoceste Maribor–Ljubljana do avtoceste pri Novem mestu pri nas potekal prek občin Novo mesto, Krško, Mokronog - Trebelno, Radeče, Sevnica, Šentrupert, Škocjan, Šmarješke Toplice in Trebnje.
Od začetka tega meseca pa do konca junija bodo na območjih, po katerih potekajo možne različice trase osrednjega dela tretje osi, potekale predhodne arheološke raziskave.
Kot pojasnjujejo na direktoratu za prostor, gre za površinski pregled odprtih površin s sprehodom prek zemljišča in s pobiranjem vseh najdb na površinah ter za pregled zaprtih površin s kopanjem testnih jamic na zemljišču. “Testne jamice bodo po pregledu nemudoma zasute in v primeru travnatih površin prekrite s travno rušo,” pravijo na direktoratu.
Če bi bile potrebne natančnejše arheološke raziskave, jih bodo opravili šele po sprejetju državnega prostorskega načrta oziroma na podlagi predhodnega soglasja lastnikov zemljišč.
Lahko vplivajo na traso
“Podatki o arheoloških ostalinah, ki bodo tako pridobljeni, lahko ključno vplivajo na izbor različice poteka trase,” še pravijo na direktoratu, kot poudarjajo, pa ni nujno, da bo celotno območje, ki ga pregledujejo arheologi, tudi vključeno v državni prostorski načrt tega dela tretje osi.