Ministrstvo za infrastrukturo se bo prijavilo na razpisa za sofinanciranje z EU sredstvi, ki se iztečeta 26. 2. 2015, in sicer tako z drugim tirom, kot drugimi pripravljenimi projekti za nadgradnjo oziroma posodabljanje železnic. Računa na 700 milijonov evrov evropskih sredstev.
Ocenjena vrednost gradnje drugega tira je 1,35 milijarde evrov. Slovenija pri gradnji želežniškega tira med Divačo in Koprom računa na 30 do 40 odstotkov evropskih sredstev, preostalo bo krito iz javno-zasebnega partnerstva, je povedal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.
"V najboljšem primeru lahko dobimo 40 odstotkov sredstev, možno pa je tudi nič odstotkov sredstev," pravi minister.
Najprej bodo preverjali interes
"Čim prej moramo predlagati možne modeli in prevetrit interes zasebnih vlagateljev za katerega od modelov so najbolj zainteresirani," pravi Gašperšič, ki tako še ne more napovedati, kdaj bo vlada objavila javni razpis za izbor zasebnega partnerja.
Razpis za evropska sredstva poteče prihodnji teden, 26. februarja. Slovenija se bo torej nanj prijavila, pri tem pa ne bo mogla navesti, kdo je zasebni partner in koliko sredstev je sploh sposoben zagotoviti.
Začetek gradbenih del prihodnje leto?
"Razpis bomo poslali na način, da bomo opredelili vse aktivnosti," razlaga Gašperšič, ki se bo jutri sestal še s strokovnjaki Evropske komisije, s katerimi bodo natančno preučili tehnologijo črpanja evropskih sredstev. "Da ne bi na razpisu uspeli, je črnogled scenarij. Sem optimist in v tem trenutku ne bi rekel, da je projekt drugi tir pokopan," meni minister. Za 2. tir je izdelana investicijska dokumentacija, gradbena dovoljenja se pridobivajo sukcesivno, v celoti bodo pridobljena tekom leta 2015, gradbena dela bi se lahko po besedah ministra začela prihodnje leto.
Glede tega, kaj se bo zgodilo, če zasebnega partnerja ne bo mogoče dobiti, na evropskem razpisu pa bi vseeno uspeli, Gašperšič odgovarja: "Če partnerja ne bomo dobili bo treba sprejeti odločitev o sredstvih iz proračuna."
Za posodobitev koridorske povezave sta v finančni perspektivi 2014-2020 predvideni dve milijardi evrov, od tega je približno 700 milijonov evrov možnosti črpanja EU sredstev, preostalo je lastna udeležba.
Za Slovenijo rezerviranih 159 milijonov evrov
Slovenija se bo z dvema projektoma, s projektom nadgradnje železniške povezave Poljčane - Slovenska Bistrica in s projektom izvlečnega tira pri izhodu iz tovorne postaje Koper, prijavila na razpis za sredstva iz tako imenovane nacionalne ovojnice, prek katere je samo za Slovenijo rezerviranih 159 milijonov evrov.
Drugi tir v celoti bodo prijavili na odprti razpis, kjer projekti konkurirajo z ostalimi projekti drugih članic EU. Na tem razpisu je mogoče pridobiti od 30 do 40 odstotkov sofinanciranja, odvisno od tega, ali je mogoče dokazati čezmejnost projekta.
Močno dvomim da bodo komunisti dobili evropska sredstva za drugi tir. V zahodni kapitalistični Evropi nas gledajo z mikroskopom kaj …
Najti zasebnega ,da vam bo dajal provizijo. BANDA GOLJUFIVA.
Ali bo drugi tir delal Zidar, Črnigoj in kompanija.<br />To je sedaj vprašanje.