Na prehodih 9 smrti na leto

Foto: Žurnal24 Povprečno na železniških prehodih letno umre devet ljudi. (Foto: Dejan Mijovič)
V zadnjih petnajstih letih se je na nivojskih prehodih ceste preko železniške proge zgodilo 618 prometnih nesreč, v katerih je umrlo 137 ljudi. Do konca meseca preventivna akcija.
Oglej si celoten članek

Od danes do 28. februarja poteka preventivna akcija policistov, prometnega ministrstva, slovenskih železnic ter Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu; namenjena je povečanju prometne varnosti na nivojskih prehodih čez ceste in železniške proge.

Večina nesreč na lokalnih cestah
Večina nesreč se je pripetila na lokalnih cestah, kjer je tudi največ železniških prehodov, za udeležence v prometu pa so bili večinoma usodni nezavarovani prehodi čez tire, označeni le z andrejevim križem. Ob tem vseeno preseneča podatek, da se je petina nesreč zgodila na prehodih, ki so zavarovani z zapornicami, polzapornicami ali s svetlobnimi znaki.

Lani se je število takih nesreč spet povečalo, na prehodih ceste preko železniške proge je umrlo sedem ljudi.

Po ugotovitvah prometnega ministrstva je slaba varnost na železniških prehodih v prvi vrsti povezana z neupoštevanjem prometnih pravil in v nekaterih primerih tudi z nizko vozniško kulturo, kar je tudi razlog za prepogoste prometne nesreče, še posebno na nezavarovanih prehodih, označenih le z andrejevim križem.

Dolgotrajni postopki
Lani se je tragična nesreča pripetila v občini Sevnica, ko sta na nezavarovanem prehodu umrla dva delavca, ki sta sodelovala pri gradnji HE Blanca. Sevniški župan Srečko Ocvirk je za Žurnal24 povedal, da se je nesreča zgodila na poljskem prehodu, ki ga ne bodo urejali z zapornicami.

Na železniškem prehodu v Cirkovcah pri Kidričevem je leta 2007 osebni avtomobil zapeljal pred vlak. V trčenju sta umrli dve ženski in štiriletna deklica, voznik avtomobila pa je bil lažje ranjen. Da so po dolgotrajnih postopkih z zapornicami uredili prehod, je na pristojne pritiskala lokalna civilna iniciativa.

"Intenzivno delamo na urejanju nivojskega prehoda na Blanci, ob Gobovcah pri Sevnici, naročili smo idejno zasnovo za rešitev prehoda pri Stillesu ... imamo več projektov v delu,“ je povedal Ocvirk.

Težave praviloma nastopijo pri zahtevnih postopkih. Ocvirk pravi, da bi si želeli predvidene rešitve vseh teh prehodov v državnem proračunu. Za nekatere so – v razvojnem programu – za nekatere pač ne. Želeli bi si tudi čim bolj jasno definirano financiranje, ki ga zdaj ni.

Delno prehode financira lokalna skupnost oziroma občine, delno država. "Zgodi pa se, da se križata državna železnica, z državno cesto, kljub temu pa ureditev prehoda stane tudi občino – z izdelavo prostorskih podlag. Zadovoljni smo, da se projekti peljejo naprej, ne razumemo pa zapletenosti in dolgotrajnosti projektov.“

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.