Od danes do 28. februarja poteka preventivna akcija policistov, prometnega ministrstva, slovenskih železnic ter Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu; namenjena je povečanju prometne varnosti na nivojskih prehodih čez ceste in železniške proge.
Večina nesreč na lokalnih cestah
Večina nesreč se je pripetila na lokalnih cestah, kjer je tudi največ železniških prehodov, za udeležence v prometu pa so bili večinoma usodni nezavarovani prehodi čez tire, označeni le z andrejevim križem. Ob tem vseeno preseneča podatek, da se je petina nesreč zgodila na prehodih, ki so zavarovani z zapornicami, polzapornicami ali s svetlobnimi znaki.
Po ugotovitvah prometnega ministrstva je slaba varnost na železniških prehodih v prvi vrsti povezana z neupoštevanjem prometnih pravil in v nekaterih primerih tudi z nizko vozniško kulturo, kar je tudi razlog za prepogoste prometne nesreče, še posebno na nezavarovanih prehodih, označenih le z andrejevim križem.
Dolgotrajni postopki
Lani se je tragična nesreča pripetila v občini Sevnica, ko sta na nezavarovanem prehodu umrla dva delavca, ki sta sodelovala pri gradnji HE Blanca. Sevniški župan Srečko Ocvirk je za Žurnal24 povedal, da se je nesreča zgodila na poljskem prehodu, ki ga ne bodo urejali z zapornicami.
"Intenzivno delamo na urejanju nivojskega prehoda na Blanci, ob Gobovcah pri Sevnici, naročili smo idejno zasnovo za rešitev prehoda pri Stillesu ... imamo več projektov v delu,“ je povedal Ocvirk.
Težave praviloma nastopijo pri zahtevnih postopkih. Ocvirk pravi, da bi si želeli predvidene rešitve vseh teh prehodov v državnem proračunu. Za nekatere so – v razvojnem programu – za nekatere pač ne. Želeli bi si tudi čim bolj jasno definirano financiranje, ki ga zdaj ni.
Delno prehode financira lokalna skupnost oziroma občine, delno država. "Zgodi pa se, da se križata državna železnica, z državno cesto, kljub temu pa ureditev prehoda stane tudi občino – z izdelavo prostorskih podlag. Zadovoljni smo, da se projekti peljejo naprej, ne razumemo pa zapletenosti in dolgotrajnosti projektov.“