Ministrstvo za promet (MZIP) načrtuje, da bo na poskusnih območjih do konca leta zaživel projekt integriranega javnega potniškega prometa (IJPP). "Glavni cilj je integracija železniškega, avtobusnega in mestnega potniškega prometa v enoten sistem, ki bo potniku z enotno vozovnico olajšal potovanje, uskladil vozne rede med različnimi vrstami prevoza in tako ponudil boljše storitve," pravijo na MZIP. Na Slovenskih železnicah (SŽ) dodajajo, da je treba zmanjšati uporabo osebnih avtomobilov, saj da je Slovenija po motorizaciji v samem evropskem vrhu.
Štiri pilotne relacije
Potnik bo imel od začetne do končne postaje potovanja eno vozovnico in bo lahko na tej relaciji izbiral različne prevoznike in prevozna sredstva. V pilotni projekt so vključene relacije Zagorje–Ljubljana, Maribor–Slovenske Konjice, Šentrupert–Ljubljana in Grosuplje–Ljubljana. "Na podlagi izkušenj s pilotnih projektov je predvidena potrditev sistema IJPP in njegovo širjenje na vso Slovenijo," pravijo na SŽ, ki med drugimi sodelujejo pri tem projektu. IJPP naj bi po vsej državi deloval konec leta 2014.
Projekt težak 7,4 milijona
"Upravičeni stroški projekta znašajo 7,4 milijona evrov, od tega bo Evropska unija prispevala 85 odstotkov oziroma 6,2 milijona," sporočajo z MZIP. V ceno je poleg integracije in nadgraditve informacijskih sistemov med drugim vštetih 300 tisoč brezstičnih vozovnic s čipom, 500 validatorjev in 450 mobilnih terminalov. Vzpostaviti pa je treba tudi sistem razvrščanja prihodkov od prodaje med različnimi prevozniki. "Da bi prevozniki lahko dobili pošteno plačilo za opravljen prevoz, bo nujna validacija ob vsakem prestopu. Javni avtobusni linijski potniški promet in železniški promet se izvajata kot javna služba, zato lahko država v pogojih za izvajanje javne službe zagotovi, da bodo prevozniki morali upoštevati rezultate projekta IJPP," poudarjajo na MZIP.