Cestninski nadzorniki Darsa so letos od 1. januarja do sredine julija izdali skupno 24.455 glob zaradi neuporabe ali nepravilne uporabe vinjet. Poleg tega so izdali še 5.036 plačilnih nalogov v okviru nadzora cestnine v sistemu DarsGo. Globe se v obeh primerih v celoti stekajo v državni proračun.
"Število izdanih glob zaradi neuporabe ali nepravilne uporabe vinjet se v turistični sezoni poveča, in sicer tedensko nekje od 25 do 50 odstotkov glede na tedne izven sezone," pravijo na Darsu. V prvem tednu julija so na primer izdali 1850 glob, v drugem pa 1229. Medtem ko so jih na primer v zadnjem tednu maja 1051, v prvem tednu junija pa 1503.
Preusmeritev najvarnejša oblika izvajanja nadzora
"Nadzor nad uporabo vinjet se lahko izvaja na avtocestnih počivališčih oz. bencinskih servisih, na območju mejnih prehodov, izvozih s cestninskih cest (na posameznih priključkih smo uredili odstavne niše, kjer je možno varno opraviti postopek nadzora), pa tudi med samo vožnjo. Nadzorno vozilo namreč lahko zapelje pred vozilo, ki ga želi ustaviti, ter ga s svetlobno tablo in modrimi lučmi pospremi na varno mesto, kjer opravi postopek nadzora," o možnostih izvajanja nadzora pravijo na Darsu. Javnosti o nadzorih ne obveščajo, na avtocesti pa je v primeru nadzora postavljena ustrezna prometna signalizacija.
Ena najbolj varnih oblik izvajanja nadzora je preusmeritev prometa na avtocestno počivališče, "saj se z ustrezno signalizacijo, ki je točno predpisana s pravilnikom na nivoju države, vsa vozila preusmeri na površino, kjer je možno izvajati nadzor in za tiste, ki cestnine niso plačali, izvesti prekrškovni postopek". Enak način uporabljajo tudi v drugih državah, kjer imajo enake ali podobne sisteme plačevanja cestnine, kot ga ima Slovenija. Na enak način se tako na primer izvaja nadzor v Avstriji, kjer pa še pogosteje to izvajajo preko za ta namen zgrajenih nadzornih točk (ravno tako se promet kanalizira v eno kolono), da lahko nadzorniki iz prometa izločijo kršitelje in varno izpeljejo prekrškovni postopek.
Cestnine predstavljajo več kot 90 odstotkov vseh prihodkov Darsa, ti pa so vir za financiranje tekočega delovanja družbe in zagotovilo za vračanje kreditov za minule in prihodnje naložbe.
Darsovi cestninski nadzorniki izvajajo nadzor nad plačevanjem cestnine v skladu z določbami Zakona o cestninjenju in podzakonskih aktov za vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase kot tudi za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase, za katera se cestnina plačuje po prevoženi razdalji z elektronskim cestninskim sistemom (sistem DarsGo).
Gradijo nove točke za nadzor
Po zgledu Avstrije tudi pri nas nastajajo posebne točke za nadzor plačevanja cestnine oz. prometa. Takšni točki sta že postavljeni na območju bivših cestninskih postaj Log in Torovo. Na območju slovenskega avtocestnega križa so predvidene še štiri takšne točke, in sicer na Dobu, v Kompoljah, Pesnici in Prepolju. Te bodo urejene ob odstranjevanju in preureditvi območij omenjenih cestninskih postaj.
Na omenjenih točkah morajo biti vozniki pozorni na signalizacijo, ki jim bo sporočala, katera vozila naj se preusmerijo, kateri pas naj uporabljajo, kje je lokacija nadzora (dolžina do mesta preusmeritve) in kakšna je omejitev hitrosti.
Na omenjenih točkah se ne izvaja samo cestninski nadzor, ampak izvajata nadzor tudi policija in finančna uprava. Akcijo vedno organizira eden od prekrškovnih organov (vključno s cestninskim nadzorom Darsa), o čemer organizator zapore obvesti vse prekrškovne organe, tako da se v isti akciji lahko izvaja več nadzorov - vsak prekrškovni organ v skladu s svojimi pooblastili.
Ali je tako res tako težko na vpadnicah v Slovenijo zagotoviti stalno prisotnost 8ih kontrolorjev vinjet? Pa pokrijete celo Slovenijo...
Kot vidimo tisti, ki redno uporabljamo avtoceste, je takšnih nadzorov malo. Malo, zelo malo - skoraj nič!