Na meji bo enotna kontrola

Foto: Nada Černik Cvetonovski obrežje Foto: Nada Černik Cvetonovski obrežje Foto: Nada Černik Cvetonovski obrežje
Potnike bosta hkrati kontrolirala dva policista, en slovenski in en hrvaški.
Oglej si celoten članek

"S hrvaškimi kolegi se intenzivno pogovarjamo, da bi po vstopu Hrvaške v EU, kar naj bi se zgodilo 1.7. 2013, uvedli t.i. one-stop control," je ob peti obletnici  vstopa Republike Slovenije v schengenski prostor povedala Melita Močnik, vodja Sektorja mejne policije v Upravi informirane policije GPU.  To pomeni, da bosta potnike, ki prehajajo mejo, na isti stezi skupaj pregledovala slovenski in hrvaški policist, tako da  jim  ne bo treba ustavljati dvakrat. Hrvaški strani je bilo ponujeno, da bi se to izvajalo na slovenski strani, a to je stvar dogovora med državama, je povedala Močnikova. To se še ne bo zgodilo takoj po vstopu Hrvaške v EU, verjetno tudi ne pred letom 2015, zagotovo pa do leta 2017.

Kam s kadri?

Za nadzor  670 kilometrov zunanje schengenske meje na meji  s Hrvaško skrbi skoraj tri tisoč ljudi, saj preko meje letno potuje  51 milijonov potnikov in 22 milijonov  motornih vozil. Prestavitev meje bo za slovenske policiste pomenila izziv, napoveduje Močnikova. Zaradi opustitve mejne kontrole na notranjih mejah se lahko poslabšajo varnostne razmere in poveča kriminalitete v območju ob notranji meji. Zato naj bi v sklopu t.i. izravnalnih ukrepov večje število policistov, ki so prej opravljali mejno kontrolo, premestili v  krajevne ali na novoustanovljene policijske enote.

Uspešni na meji

Slovenski policisti so v zadnjih štirih letih na schengenski meji  odkrili  600 ukradenih vozil, zasegli več kot pol tone konoplje, 180 kilogramov heroina in skoraj toliko kokaina. V enem letu odkrijejo  skoraj devetsto  ponarejenih listin. 40 odstotkov ponarejenih dokumentov in ukradenih vozil so odkrili na mejnem prehodu Obrežje. 

Dragocena oprema za pregled vozil in potnikov

Veliko odkritih kaznivih dejanj gre pripisati tudi sodobni opremi, ki jo uporabljajo policisti. Z napravami merijo radioaktivnost, s posebnimi pripomočki koncentracijo CO2 v kamionih, in na podlagi povečane koncentracije ugotavljajo, da so v vozilu skriti slepi potnik. Te iščejo tudi s pomočjo senzorjev, ki jih namestijo na zunanjo stran kamionov in z njimi zaznajo celo bitje mišjega srca, če je miš slučajno zašla v kamion.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.