Kljub za mnoge še zgodnji uri, bila je šele osem zjutraj, se je v eni od ljubljanskih kavarn kar trlo nadobudnih, v glavnem mladih ljudi, polnih podjetniških idej. Nekateri izdelke že imajo, drugim se še pletejo po glavi. Živahno, kreativno vzdušje, ki te kar potegne, predvsem zato, ker so se nam v živo predstavili tudi aktualni slovenski Kickstarter projekti.
Slovenci na Kickstarterju
Trenutno je na Kickstarterju osem slovenskih kampanj, od tega sta dve že krepko presegli zastavljeni cilj.
Med slednjimi je že preizkušeni oblikovalec Elvis Halilović, z novo različnico preprostega lesenega fotoaparata brez leč, ki je že v v prvih nekaj dneh trikratno presegel na začetku zastavljen cilj. Za tak uspeh je zagotovo zaslužna prva Kickstarter kampanja, oziroma izkušnje, ki si jo je ekipa pridobila z njo. Zaradi težav s proizvodnjo produkta, lesenega fotoaparata, so na začetku zamujali z dostavo. Zato v drugo zbirajo sredstva za delavnico.
Prvo slovensko arašidovo maslo
Tudi arašidovemu maslu Roka Stariča, produktu, o katerem smo na Žurnalu24 že pisali, dobro kaže. Za proizvodnjo mlinčka za mletje arašidov je Rokova ekipa v nekaj dneh na Kickstarterju zbrala 185 podpornikov, cilj - 5.000 dolarjev je prav tako dosežen.
Slabše gre dekletoma z izdelkom za funkcionalno vrtnarjenje, ki sta še daleč od zastavljenega cilja - 30.000 ameriških dolarjev za proizvodnjo izdelka. Do zdaj je njuna ekipa na Kickstarterju pridobila le 19 ljudi z 797 ameriškimi dolarji podpore. Do konca kampanje je še 29 dni.
Pasti, ki jih ni malo
"Ideje, ki si si jo narisal na prtiček v kavarni, potem pa ne veš, kako jo boš uresničil, nihče ne bo podprl. Zato je prototip še kako pomemben, pa seveda učinkovit in zanimiv promocijski filmček," smo slišali na dogodku.
"Pa še to ni dovolj," so dodali predstavniki v zadnjem času najuspešnješe slovenske Kickstarter kampanje SipaBoards, ki so se odločili za taktiko bolje manj kot več: "Če je cilj v smislu, koliko denarja nameravaš zbrati za proizvodnjo previsok, lahko zadeva kaj hitro pade v vodo. Potem sledi še realnost, ko je treba začeti s proizvodnjo. V enem od slovenskih Kicstarterjev so kar naenkrat ugotovili, da jim primanjkuje podizvajalcev, pozabili so ne stroške poštnine," so pojasnjevali poznavalci.
Čudne ideje, ki so na koncu uspešne
To "kul idejo" je na Kikcjsterju hitro podprlo nekaj posebnežev, ki jih na tem svetu seveda ne primanjkuje.
Napihljivo glavo mladih umetnikov, ki sta se na Kickstarterju predstavila z besedami, da sta "enostavno kul," je tako danes moč videti na večjih festivalih: "Takšna je realnost, če nisi z produktom zanimiv, je možnost za uspeh bistveno manjša," pove kreativni direktor v oglaševalski agenciji in redni obiskovalec Start up Cafe-jev, Janez Čadež
Uspeh teh "norih" produktov Čadež pojasnjuje u besedami, da je na svetu veliko različnih ljudi: "Na strani tistih, ki jih izdelek zanima in bi ga mogoče podprli je ogromno t. i. hipsterjev, ki samo čakajo na nekaj novega in to podprejo samo za to, da so prvi, ker je zadeva kul. To dolgoročno sicer za biznis ni tako dobro, je pa dobro za promocijo."
Modna muha ali prihodnost
"Če se nisi rodil na vreči denarja, težko sproduciraš neko poslovno idejo, trg je globalen, zato so platforme, ki ti omogočajo, da se svetu predstaviš z relativno majhnimi sredstvi, zelo dobrodošle," še pove naš sogovornik, ki platforamam kot je Kickstarter napoveduje še dolgo prihodnost.
Ker je glavna zakonitost Kickstarterja še vedno v tem, da produkti največi uspeh doživijo v prvih nekaj dneh, se je za končni uspeh seveda treba pošteno namučiti.
vanda.levstik@zurnal24.si