Na Kickstarterju izdelek, s katerim izklopiš neprijetne trenutke

Foto: Žurnal24
Foto: Žurnal24 main
Po številu zagonskih podjetij na prebivalca se naša država uvršča v sam svetovni vrh: "Slovenija je specifična, ker so mladi v Sloveniji zelo razgledani in dobro izobraženi," pravi vodja letošnje startup uspešnice.
Oglej si celoten članek

Da za ideje ni recesije, dokazujejo mladi, pogumni slovenski podjetniki, kreativci, s svojimi projekti na platfomrah za množično komuniciranje. Enim uspe, mnogim ne. 

Dežni plašč za uporabnike invalidskih vozičkov, fantazijska knjiga z naslovom: "Iz časa so piškoti?" in ogrlica s stikalom. To so produkti, ki jih Slovenci trenutno ponujajo na Kickstarterju.

Foto: Žurnal24 Ogrlica na preklop Najbolje gre ogrlici ekipe kreativcev UsefulYouth, ki je na Kickstarterju predstavila svoj prvi produkt.

Ogrlica Switch vsebuje stikalo, s katerim lahko po zagotovilih članov ekipe uporabnik preprosto izklopi neprijetne trenutke.

V letu 2016 jih čaka prodor

Tridesetega decembra 2015 končani kampanji merilnika svetolobe Lumu Power je zagotovo uspelo in je ena največjih letošnjih slovenskih uspešnic na Kickstarterju. Ekipa Lumulabs je namreč za svoj inovativni izdelek izbrala kar 318 tisoč ameriških dolarjev zagonskih sredstev, načrtovali so jih le trideset.

Foto: Žurnal24 Lumu Power Ekipa je na Kickstarterju uspela že pred dvema letoma, ko je z napravo za merjenje svetlobe pri fotografiranju zbrala 250 tisoč zelencev. 

In kaj Lumu Power sploh je? Gre za neke vrste svetlomer, namenjen uporabnikov Applovih mobilnikov, uporablja pa se za fotografiranje oziroma izboljševanje posnetih fotografij. Lumu Power meri svetlbobo, izostrenost, potrebo po bliskavici in barvno lestvico. 

V zadnjih dveh letih so upoštevali predloge uporabnikov ter popravili napake prejšnjega merilnika svetlobe, ki je že takrat navdušil številne fotografe in uporabnike mobilnikov: "Stari Lumu je lahko meril zgolj konstantno oziroma ambientalno svetlobo, zato je bil uporaben le za analogne fotografe ter delno tudi za oblikovalce, ki se ukvarjajo z načrtovanjem razsvetljav ter postavitvijo luči v prostoru. Novi Lumu pa meri tudi zelo kratke bliske, kar je uporabno za studijske fotografe, kot tudi barvo svetlobe, kar ustreza fotografom, video snemalcem ter tudi svetlobnim oblikovalcem," je pojasnil Marko Pirc iz ekipe Lumulabs.

Največ denarja skodelici za kavo

Člani ekip iz dizajnerskega studia Desnahemisfera in marketinškega podjetja Equa so ustvarili edinstveno kavno skodelico v obliki kozjega roga.

Foto: Žurnal24 Skodelica za kavo Vodotesno skodelico, opremljeno z usnjenim držalom, ki se lahko preprosto spremeni v podstavek, je mogoče povsem enostavno prenašati na hrbtu, pri tem pa se tekočina ne razliva ter ostane vroča vsaj dve uri. Na najbolj znani spletni platformi za javno zbiranje sredstev so člani ekip tako zbrali 458 tisoč ameriških dolarjev, prispevalo pa jih je več kot deset tisoč podpornikov. Goat Mug se je s tem uvrstil med slovenske rekorderje na Kickstarterju.

Med najbolj vročimi tudi Mesi

Izbrali so jih akterji slovenske start up scene, tako imenovani deležniki slovenskega ekosistema, ki so za konec leta 2015 sestavili lestvico najbolj vročih zagonskih podjetij: "Imamo podroben pogled v to, kako podjetje deluje, kakšni so njegovi trenutni dosežki, cilji vnaprej, če ima podjetje kakšne napeljave, nove posle," nam je na vprašanje, zakaj na seznamu ni določenih letos zelo uspešnih podjetij slovenskih ustanoviteljev ( BellaBeat, Databox, Bitstamps), odgovorila Stanislava Vabšek, vodja odnosov z javnostmi Iniciative Start:up Slovenija.

Foto: Žurnal24 Podjetje Mesi

Trenutno najbolj vroči slovenski startup je mlada, inovativna ekipa, ki razvija in trži avtomatski merilnik gleženjskega indeksa, ki poenostavi diagnosticiranje srčno-žilnih bolezni. 

Po številu zagonskih podjetij na prebivalca se lahko kosamo z najboljšimi

Foto: Mesi Kickstarter "Slovenija je specifična, ker so mladi v Sloveniji zelo razgledani in dobro izobraženi," na vprašanje, kje se nahajamo v tej "podjetniški sceni", odgovori vodja podjetja Mesi Jakob Šušterič in doda, na nas je majhnost dobesedno porinila v to: "Slovenski trg je manjši od Dunaja, mi v Sloveniji kar se prodaje tiče, nimamo kaj delati. Produkt lahko samo stestiramo in že drugi dan bi morali iti z njim na tuji trg. To dejstvo nas je porinilo v to, da drugače razmišljamo. V Nemčiji na primer startup prvih pet let dela samo na svojem trgu, zato sploh ne razmišljajo, da bi šli v tujino. Seveda jim čez nekaj časa zmanjka trga," doda vodja podjetja Mesi. 

Slovenija jim je naklonjena


Kljub nekaterim drugačnim mnenjem, je Šušterič prepričan, da je naša država naklonjena tovrstnim zagonskim podjetjem: "To vidiš takrat ko spoznaš startupe iz tujine. Menim, da imamo v Sloveniji izredno dobre vzpodbude, le najti jih je treba, izkoristiti. V Sloveniji je v zadnjem času ogromno mladih, ki gredo po poti podjetništva in moram reči, da večini uspe. S tem pride do samozaposlovanja, ogromno mladih je namreč zaposleno v strartupih, ki prinašajo dohodke, delovna mesta in nenazadnje dobičke," je optimističen Šušterič.

 

 vanda.levstik@zurnal24.si

  
 

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 2

  • 09:32 2. Januar 2016.

    "...458 ameriških dolarjev, prispevalo pa jih je več kot deset tisoč podpornikov..." Verjetno 458 tisoč $ ?

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.