"Cesto čez reko Bolsko je naš preglednik pregledal še isto jutro, kot se je zgodila nesreča. Razen povišanega vodostaja ni bilo nič kritičnega, most je stal, brežin voda ni razjedla," razlaga Marko Kranjc, direktor Energetike projekt Vransko, ki ima koncesijo za za ceste in javne površine na območju potoka Bolsko v bližini Centra varne vožnje Vransko, kjer sta v soboto zjutraj umrla 30-letni voznik in 17-letna sopotnica, delavec in sodelavka AMZS. Kranjc je prepričan, da so se razmere na mostu čez potok Bolsko zaostrile, ko je voda prinesla velika debla in vejevje, ki se je nabralo ob vodni trasi in je posledica žledoloma.
Most spodneslo vejevje in debla, ostanki žledu
Da je asfalt na mostu, kamor sta s službenim vozilom pripeljala inštruktor in sodelavka AMZS spodneslo po tem, ko je do mostu prineslo deblo večjega drevesa, je prepričan tudi župan Vranskega Franc Sušnik. "Nesreča je posledica neizvedenih vzdrževalnih del po žledolomu," pravi Sušnik in opozarja, da se vzdrževalna dela po vodotokih ne opravljajo že vrsto let. "V naši občini imamo pet do šest takih mostov, ki se lahko porušijo ob hujši ujmi. Toliko jih je samo v naši občini, sicer pa je povsod po podeželju tako," pravi Sušnik in opozarja, da smo popolnoma neprilagojeni na vedno bolj pogoste klimatske pojave, kot sta hudo deževje in močan veter.
Most je bil začasna rešitev, za izgraditev novega sprememba struge
"Ne želimo iskati krivca za to nesrečo, a dejstvo je, da to ni prvi problem s tem mostom – zgodilo se je že štirikrat ali petkrat. To vprašanje, naj se zastavi projektantom in tistim, ki v državi vedo, da je treba katerega od nevarnih odsekov zapreti,“ je na današnji novinarski konferenci po smrti 17-letne Lare in 20-letnega Mihe na Vranskem dejal generalni sekretar AMZS Robert Štaba.
Cesta čez Bolsko do centra varne vožnje je bila zgrajena na zahtevo okoliških stanovalcev ob odprtju Centra varne vožnje. Na podlagi elaborata podjetja Projektiva-Inženering Celje je bil preko vodotoka Bolska urejen začasni prehod, soglasje za to je leta 2007 izdalo Ministrstvo za okolje in prostor. "Ob vsakih poplavah smo imeli tukaj težave, cesto smo zapirali in čistili vedno znova," pravi župan. "Začasni prehod, ta začasna premostitev, zdaj traja že sedem let," opozarja Sušnik in to kljub temu, da je projekt za izvedbo mostu čez Bolsko, ki ga je pripravila firma SUBRA inženiring, pripravljen že od leta 2007.
Premakniti bi morali strugo
Glede na hidrotehnično poročilo bi bila za izgradnjo mostu potrebna regulacija in prestavitev struge Bolske za okoli 500 metrov. "Izgradnja mostu razpetine 20 metrov, kot ga predlaga poročilo in kot je obdelano v projektu, bi občina Vransko zlahka zmogla in bi most že bil narejen. Prestavitev struge Bolske pa je v pristojnosti republike Slovenije in je finančno prevelik zalogaj za našo občino," pravi župan Franc Sušnik. Prestavitev struge bi stala mesečno 600 in 700 tisoč evri, meni Sušnik. "Nemogoče je pričakovat od občine, da bo financirala urejanje vodotokov," opozarja Sušnik.
Kot je bilo videt na slikah je bil most nedotaknjen, zravn njega je pa odneslo cesto!!<br />In kako si lahko …