Agencija za varnost prometa je pretekli teden 24 občinam podelila prikazovalnike hitrosti Vi vozite. "Merilci merijo hitrost v naseljih, kar posledično vpliva na večjo varnost lokalnih prebivalcev in njihovih otrok," je na tiskovni konferenci povedal direktor AVP Igor Velov. "Predvsem se mi zdi dobro, da gre za umirjanje hitrosti na pozitiven način. Ne gre za kaznovanje, ampak za opozarjanje in nam služi za analizo, da vidimo, kdaj in kako vozila prekoračujejo hitrost, na podlagi česar se lahko sprejemajo potrebni ukrepi."
Večinoma vozijo po omejitvah
Analize, ki so jih na podlagi podatkov z merilnikov hitrosti opravili na lokalni ravni, so pokazale, da se hitrosti zmanjšajo in v povprečju bistveno ne odstopajo od dovoljene. "Sama povprečna hitrost niti ne odstopa več veliko od tiste, ki je dovoljena," je povedal Franc Setnikar, župan občine Dobrova - Polhov Gradec, ki je od AVP letos prejela novo dinamično tablo za umirjanje hitrosti. "Seveda se še najdejo nekateri, ki v določenem času hitrost še prekoračijo."
"Opažamo, da se prekoračitve dogajajo na določen dan ob točno določeni uri. Takšnega kršitelja je dokaj enostavno dobiti - pogleda se statistika za nazaj, se ga počaka in ulovi."
Franc Setnikar, župan občine Dobrova - Polhov Gradec
Ekstremne prekoračitve se pogosto pojavljajo ob istih dnevih in urah, zato lahko kršitelje v sodelovanju s policijo in redarsko službo hitro izsledijo in umirijo. "Sedaj imamo pet prikazovalnikov, letos postavljamo še dva, enega smo dobili na agenciji, enega smo še sami kupili," je razložil Setnikar. "Naredili smo analizo in jo posredovali policiji, saj opažamo, da je za umirjanje prometa potrebna tudi kaznovalna politika, če ostale stvari ne pomagajo."
Kršitve se dogajajo predvsem v urah, ko ni šole, torej pozno zvečer ali zgodaj zjutraj. "Na vseh prikazovalnikih, ki jih imamo - postavljeni so na mestih, kjer je omejitev hitrosti 50 kilometrov na uro - je povprečna izmerjena hitrost med 52 in 54 kilometri na uro," je povedal Setnikar. "Najvišje prekoračitve so pri 130 kilometrih na uro, vmes se je našel tudi nekdo, ki je vozil 140 kilometrov na uro, sicer pa gre večinoma za odstopanja približno 20 kilometrov na uro."
Prikazovalnik hitrosti je dinamični pripomoček, ki je zelo pomemben na državnih cestah, kjer imamo poleg lokalnega prometa tranzit. V naši občini imamo tri šole ob državnih cestah, zato smo veseli vsakega umirjevalnika hitrosti, ki ga lahko občine dobimo brezplačno. V preteklosti smo kakšnega tudi že kupili in jih še bomo.
Marko soršak, župan občine Hoče - Slivnica
Policija podatkov ne zbira
Policija sicer podatkov, ki se merijo na tablah za umirjanje hitrosti sistematično ne zbira. "Policija teh podatkov nima," razlaga Drago Menegalija iz Generalne policijske uprave. "Če gre za sodelovanje na lokalni ravni, potem tam policijske postaje sodelujejo s svojimi občinami. Policija stanje varnosti analizira na podlagi različnih pokazateljev, ki jih ugotavlja z lastnimi tehničnimi sredstvi, kot so radarske meritve hitrosti."
AVP ima podatke le iz svojih umirjevalnikov hitrosti ter tistih, ki so v lasti Direkcije za infrastrukturo. "Na tri mesece zbiramo podatke o hitrosti na posameznih cestnih odsekih. V kolikor gre na lokacijah za prekoračitve omejitev hitrosti, o tem obvestimo občino, da lahko pripravi ukrepe za zmanjševanje prekoračitev hitrosti," razlagajo pri agenciji. "Načinov, metod in ukrepov za zmanjševanje neprilagojenih hitrosti je sicer več, od strožjih in blažjih represivnih ukrepov vse do preventivnih akcij in kampanj. Občine imajo na razpolago različne infrastrukturne ukrepe za umirjanje prometa zlasti v naseljih, odvisno od namena urejanja prometa, kot so ločilni otoki, dodatna vertikalna in horizontalna signalizacija ali dvignjeni platoji."
Rekorder je vozil 177 kilometrov na uro
Celovito analizo iz števcev prometa in dodatno prikazovalnikov hitrosti so naredili v letu 2016 v sodelovanju s Fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, ko je bilo izbranih skupno 134 avtomatskih števnih mest, od tega 40 iz prikazovalnikov hitrosti Vi vozite, ki so v lasti Direkcije za infrastrukturo. Dve tretjini merilnih mest je bilo lociranih izven naselja, ena tretjina pa znotraj naselij.
Največja izmerjena hitrost na prikazovalnikih hitrosti je znotraj omejitve hitrosti 30 kilometrov na uro znašala 81 kilometrov na uro, znotraj omejitve hitrosti 40 kilometrov na uro 130 kilometrov na uro ter znotraj omejitve hitrosti 50 kilometrov na uro 177 kilometrov na uro.
Aprila letos so v okviru nacionalne akcije hitrost, ko se je izvajal maraton nadzora hitrosti, izmerili vpliv prikazovalnikov hitrosti na cestah. Podatke iz prikazovalnikov so na dan maratona nadzora hitrosti, ki je potekal 18. aprila, primerjali z enakimi obdobji pred tem (4. in 11. aprilom 2018). "Ugotovitve primerjalnih merjenj po posameznih datumih so pokazale, da so se povprečne hitrosti zmanjšale," poudarjajo pri AVP.
Povprečna hitrost v času maratona nadzora hitrosti se je povprečno zmanjšala za 2,9 odstotka oz. 1,6 kilometrov na uro v primerjavi z 11. aprilom 2018 oz. 3,9 odstotka oz. dva kilometra na uro v primerjavi s 4. aprilom 2018.
Že nekaj časa si prizadevamo za zniževanje povprečnih hitrosti v naseljih, zato vsako leto ob začetku šolskega leta namenimo 15 preventivnih radarskih tabel v brezplačni najem za čas enega leta. Na vseh cestah, kjer so bili postavljeni prikazovalniki hitrosti v preteklih letih, so se znižale povprečne hitrosti.
AVP
Agencija za varnost prometa je od leta 2011 podelila prikazovalnike hitrosti na 128 lokacijah v Sloveniji, večinoma na lokacijah kjer poteka šolska pot, na nevarnih mestih ali tam, kjer pogosto prihaja do prekoračitev hitrosti. Po podatkih Direkcije za infrastrukturo je na državnem cestnem omrežju v Sloveniji 650 števnih mest, na katerih so nameščeni avtomatski števci prometa, od tega je 40 prikazovalnikov hitrosti). S podatkom, koliko prikazovalnikov imajo v lasti vse slovenske občine, pri AVP ne razpolagajo.
Google je plačal vsako uro dela na spletu od 150 do 250 evrov. Prejel sem prvi mesec 23795 € in …
da ne omenjam tistih utripajočih luči pri semaforju komu pomagajo ne vem ko kar neki utripajo da bi se pa …
Z drugimi besedami, te table so za okras in ne sluzijo nicemur. Metanje denarja na cesto. Ceste naj raje popravijo …