Vlada je na današnji seji sprejela predlog zakona o drugem tiru, ki ureja temeljna vprašanja v zvezi z njegovim financiranjem, gradnjo, upravljanjem in gospodarjenjem. Predlog so že psoredovali v državni zbor v obravnavo in sprejetje po nujnem postopku. Vlada mora namreč projekt prijaviti na razpis za evropska sredstva, ki se izteče sredi julija.
Minister Peter Gašperič je dejal, da je zakon pomemben, da se podjetje 2TDK opolnomoči v vlogi investitorja, da bo lahko črpalo evropska sredstva, gradilo s koncesijo in še letos začelo s pripravljalnimi deli.
Minister je še enkrat potrdil, da je Madžarska predvidena kot sovlagatelj v projektu. "Za vse pogoje sodelovanja se še dogovarjamo. Lahko pa zagotovim, da solastništvo v Luki Koper ne pride v poštev. Prav tako ne lastništvo v Slovenskih železnicah. Prav tako ni na mizi kakršna koli delitev koncesije. Madžarska bo solastnik v družbi 2TDK," je dejal Gašperšič.
Manj kot milijarda za drugi tir
Po zaključni finančni konstrukciji je končna ocena vrednosti projekta manj kot milijarda evrov z DDV. Od tega je 400 milijonov evrov predvidenih kapitalskih vložkov, do 200 milijonov evrov evropskih sredstev, razliko pa bodo pokrili z zadolževanjem.Točnega zneska minister ni želel razkriti.
"Sredstva, ki jih bo ustvarjalo podjetje 2TDK, bodo uporabljena za povračilo posojil, itd. Podjetje bo seveda moralo tudi upravljati in vzdrževati drugi tir," je povedal minister. Zagotovil je, da se ne bo ponovila zgodba Teš 6.
Kaj vsebuje vladni predlog
Gradbeno dovoljenje za drugi tir bi se skladno z vladnim predlogom preneslo na družbo 2TDK. S pripravljalnimi deli bi lahko začeli letos, je vlada objavila na družbenem omrežju Twitter.
Predlog vlade temelji na javno-javnem partnerstvu in predvideva sodelovanje ene ali več zalednih držav pri financiranju. Investitor drugega tira, družba 2TDK, bi investicijo izvedla v svojem imenu in na svoj račun. Za čas trajanja koncesije bi bila lastnica infrastrukture, medtem ko bi lastnica zemljišč pod infrastrukturo ostala država.
Ko bo infrastruktura enkrat zgrajena, ni predvideno, da bi bilo njeno upravljanje drugačno, kot je upravljanje ostale infrastrukture, ki ga izvaja družba Slovenske železnice-Infrastruktura (SŽ-Infrastruktura), je ob predstavitvi predloga zakona pojasnil eden od njegovih avtorjev Rajko Pirnat.
KPK: Dopuščena je možnost korupcijskih tveganj
Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) vladni predlog ocenjuje kot normativno presplošen in zaradi te nedorečenosti dopušča nastanek korupcijskih tveganj. V mnenju so zapisali, da tak zakon zahteva maksimalno transparentno obravnavo in javno razpravo, vključno s pridobivanjem strokovnih mnenj. "Pri tem ne more biti odstopanj niti zaradi pridobivanja finančnih sredstev EU," so opozorili.
Komisija je bila kritična do časa, ki so ga imeli za proučitev tako pomembnega in obsežnega dokumenta ter za podajo predlogov s strani vseh zainteresiranih in vsebinsko vpletenih državnih organov in drugih javnosti. Na voljo so bili namreč trije delovni dnevi. Ker se vsebina predloga nanaša na delovno področje KPK, bi ta morala imeti možnost podati mnenje o usklajenosti določb predloga zakona z zakoni, ki urejajo področje preprečevanja korupcije.
"Komisija je prepričana, da pripravljavec zakona ni imel nikakršne namere v predlog zakona vključiti morebitnih komentarjev, ki bi jih prejel, četudi strokovno utemeljene, oziroma predlog zakona skladno z njimi spremeniti," so zapisali. Rok za oddajo komentarjev je bil v sredo. Komisija jih je oddala, a so prepričani, da jih vlada danes ni obravnavala.
Predlog zakona vložil tudi poslanec
Poleg vlade je sicer svoj predlog zakona o istem tiru vložil tudi nepovezani poslanec Andrej Čuš. Gre za identičen zakon, kot ga je predlagala civilna iniciativa Sveta za civilni nadzor projekta Drugi tir.
Čuš je svoj predlog zakona vložil v glavno pisarno državnega zbora že zjutraj, pred vlado in bi tako ta predlog moral biti prvi obravnavan v DZ. Vendar pa so pristojne službe ocenile, da je predlog nepopoln, ker ne vključuje ocene finančnih posledic na državni proračun. S tem bo vladni predlog prvi poslan v obravnavo.
"Z našim predlogom gremo naprej," je bil na tiskovni konferenci odločen minister, ko so ga prosili za odziv na predlog zakona civilne iniciative. S predstavniki civilne iniciative naj bi se vladna stran sestala v ponedeljek.
dezurni@zurnal24.si
ginko<br />Enkrat bo prišel čas za vse vas, ko boste ugotovili, da ni razlike med levico in desnico.<br />Vsi delajo …
ginko<br />Enkrat bo prišel čas za vse vas, ko boste ugotovili, da ni razlike med levico in desnico.<br />Vsi delajo …
Imamo pa Kučanovega Cerarja - ki so ga nekateri iz Butal z radostjo "požegnali".