Meritve bodo izvajali predvidoma dva tedna, odvisno od vremenskih razmer, so sporočili iz Darsa.
Vozilo z merilno opremo – gre za kombinirano merilno vozilo ARAN (Automatic Road
ANalyser) – bo vozilo s povprečno hitrostjo 80 kilometrov na uro in bo izmerilo do 400
kilometrov prometnih pasov na dan, in sicer ločeno vozne, prehitevalne in počasne pasove (brez
priključkov, vendar z vsemi razcepi) vzdolž celotnega avtocestnega omrežja. Meritve bodo zajele
prečno in vzdolžno ravnost vozišč, videoposnetke vozne površine, vizualno ocena stanja vozišč in
geometrijo avtocest.
Obnove vozišč
na osnovi meritev
|
Meritve bodo zajele prečno in vzdolžno ravnost vozišč, videoposnetke vozne
površine, vizualno ocena stanja vozišč in geometrijo avtocest. © BOBO
|
|
Dars na osnovi zbranih podatkov o poškodovanosti vozišč načrtuje vlaganja v obnove. Naloga
gospodarjenja z vozišči je namreč po navedbah Darsa določiti načrt vlaganja v obnove tako, da te
zagotavljajo največje koristi uporabnikov cest (varna in udobna vožnja) ob optimalnih stroških za
obnove. Z razvojem informacijskih sistemov in uporabo ustrezne programske opreme so izračuni raznih
scenarijev obnov vozišč razmeroma hitri in natančni. Ker pa so rezultati odvisni od kakovosti
vhodnih podatkov, je pomembno redno ciklično obnavljanje podatkov, to je izvajanje meritev in ocen
stanja vozišč in voziščnih konstrukcij, pojasnjujejo pri Darsu. Merilno vozilo bo ustrezno označeno
(delo na cesti, meritve vozišč), pri meritvah na prehitevalnih pasovih pa bo imelo spremljavo dveh
varovalnih vozil (po eno na prehitevalnem in odstavnem pasu). Meritve se bodo na odsekih z največjo
gostoto prometa izvajale konec tedna, ko je prometa manj.