Mercedes postal še bolj arabski

Foto: Žurnal24 Ponos nemške avtomobilske industrije je čedalje bolj "arabiziran".
Nemški proizvajalec avtomobilov Daimler je dobil še enega arabskega lastnika. Poleg Kuvajta je vanj vstopil še emirat Abu Dhabi. V prihodnje se obeta še več podobnih arabskih naložb.
Oglej si celoten članek

Že od sedemdesetih let prejšnjega stoletja je bil Kuvajt posredno največji posamični lastnik avtomobilskega koncerna Daimler (ki je med drugim lastnik družbe Mercedes-Benz), zdaj pa je ponos nemške avtomobilske industrije postal še bolj "arabiziran".

Državni fond emirata Abu Dhabi, Aabar, je prek dokapitalizacije družbe za slabi dve milijardi dolarjev postal 9,1-odstotni lastnik koncerna iz Stuttgarta. Kuvajt ima po novem 6,9 odstotka delnic. Preostale delnice so razpršene v rokah več tisoč delničarjev po vsem svetu. "Naložba je znamenje naše moči," je dogovorjeni vstop arabskega fonda v lastniško strukturo koncerna komentiral njegov predsednik uprave Dieter Zetsche.

Zadnjo besedo ima kronski princ
Kdo sploh je v Nemčiji neznani investitor? Gre za večinsko državni investicijski fond emirata Abu Dhabi, s katerim želijo šejki dolgoročno oplemenititi "petrodolarje", sredstva, pridobljena s prodajo nafte. Pri vseh velikih mednarodnih investicijah fonda Aabar ima zadnjo besedo kronski princ Abu Dhabija Mohammed Bin Sajid al-Nahjan. Direktor družbe Aabar Chadim al-Kubaissi pravi, da njegova družba ni tako imenovani 'hedge fond', ampak dolgoročni investitor. Tudi naložba v stuttgartskega proizvajalca avtomobilov naj bi bila usmerjena dolgoročno.

Čeprav se je novi lastnik Daimlerja za zdaj odpovedal sedežu v nadzornemu svetu, pa je nedvoumno sporočil, da ne želi biti anonimen lastnik, temveč hoče soodločati pri temeljnih vprašanjih družbe, kot so električni avtomobili in postopen umik težkega jekla iz proizvodnje.

Nemški avtomobilistični strokovnjak Willi Diez ocenjuje, da bo Daimlerju arabska dokapitalizacija koristila. "Družba se zdaj sooča s stagnirajočo prodajo. V zvezi z razvojem vozil na hibridni pogon precej zaostaja za Japonci. Pridobljena sredstva družba krvavo potrebuje za razvoj novih tehnologij." Diez še poudarja, da se je Daimler, katerega delnice naj bi bile ta čas podcenjene, za zdaj obvaroval pred delnim prevzemom tako imenovanih 'hedge fondov'.

Kaj bo z razvojnim oddelkom?
Kljub temu pa ima arabska naložba vsaj eno črno piko. V pogodbi o dokapitalizaciji je zapisano, da bo v Abu Dhabiju ustanovljen Daimlerjev razvojni center za mlade talente, ki iščejo položaj v avtomobilistični industriji. Po mnenju analitikov bi se lahko del Daimlerjevega razvojnega oddelka dolgoročno preselil na Arabski polotok.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 1

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.