Največji slovenski trgovec, ki je v lasti hrvaškega Agrokorja, je celjski mlekarni odpovedal pogodbe o dobavah izdelkov, narejenih za blagovno znamko trgovca.
"V celjski mlekarni so v zadnjih tednih opozarjali, da jih trgovec v pogajanjih za dobave stiska v kot, še posebno pri izdelkih, narejenih s trgovsko blagovno znamko. Zdaj ko so izgubili posel, so se zavili v molk in ne dajejo izjav. Tako ni mogoče izvedeti niti, za kakšne količine in vrednost izgubljenega posla gre," poroča Delo.
Celeia je med drugim dobavljala mleko in kislo smetano, ki jo je Mercator prodajal pod lastno blagovno znamko.
Mleko bo zdaj izključno slovensko
Posel so dobile Ljubljanske mlekarne, ki so prek hrvaškega Dukata sicer v lasti francoske multinacionalke Lactalis. Celo kmetijski minister Dejan Židan je v intervjuju za Mladino priznal, da Ljubljanske mlekarne zdaj odkupujejo izključno slovensko mleko, za kar se prej niso odločili niti slovenski lastniki.
"Kriterij za izbor proizvajalcev izdelkov trgovske znamke, ki poteka v obliki mednarodnih razpisov, je cenovna konkurenčnost ponudbe. V okviru razpisa so natančno opredeljeni kriteriji izdelka, ki jih mora izpolnjevati dobavitelj. S tem se tudi zagotavlja kakovost izdelka, ne glede na to, kdo je njegov dobavitelj. V okviru omenjenega razpisa je bila ena slovenska mlekarna nadomeščena z drugo slovensko mlekarno kot dobavitelj določenih izdelkov Mercatorjeve trgovske znamke," pojasnjujejo v Mercatorju.
Mercator: delež slovenskih izdekov ostaja enak
Dodajajo, da se delež slovenskih proizvodov v Mercatorju v prvi polovici leta ni zmanjšal in da še vedno znaša 60 odstotkov vseh živilskih izdelkov, v posameznih segmentih pa je takšen:
- Suhomesnati izdelki: 90,3 %
- Sveže meso: 87,4 %
- Voda: 94,2 %
- Mleko in mlečni izdelki: 74,5 %
- Olja: 62,8 %
- Sladoledi: 61,1 %
- Svinjsko meso: 68,6 %.
Delo sicer dodaja, da se je po uradnih statistikah uvoz hrane iz Hrvaške se je zelo povečal, domače dobavitelje v Mercatorju pa vse bolj izpodrivajo hrvaški, predvsem iz sistema Agrokorja, kar se potrjuje zlasti pri mesu in mesnih izdelkih.
dezurni@zurnal24.si
Ta statistika je čisto zavajanje, ne pove prave resnice. So veliko bolj zviti načini da izrineš slovenske izdelke s polic …
Lero sok je boljši kot vsi naši ogabni sokovi.
Pri nas je vsa roba najmanj drugorazredna,če že ni tretjerazredna. Naši veletrgovci kupujejo to kar drugi ne želijo in to …