Vodilnim v Mercatorju je, kot kaže, dokončno prekipelo, da se najboljšega soseda drži sloves najdražjega med trgovci.
Deset tisoč izdelkom bodo tako danes znižali cene (v njihovih hipermarketih je na voljo okrog 20.000 izdelkov), za 800 izdelkov pa zagotavljajo, da bodo cenejši ne le od tistih v Sparu in Tušu, ampak tudi tistih v Hoferju in Lidlu.
Čeprav gre za sorazmerno malo izdelkov, v Mercatorju pravijo, da gre za najbolj prodajane izdelke uveljavljenih blagovnih znamk, vsaj eden izmed njih pa je na vsakem drugem računu, ki ga izdajo.
Najcenejši v Mercatorju bodo tako po njihovih zagotovilih na primer stogramski barcafe, alpsko mleko s 3,5 odstotka mlečne maščobe in polkilogramska salama poli.
Kdor bo v redni ponudbi pri konkurenci našel cenejši izdelek, mu bo Mercator vrnil razliko v ceni in ceno tudi ustrezno prilagodil. Za izdelke, ki bodo pri konkurenci v akciji, vračilo ne bo veljalo.
Že z visokimi cenami minus
"Menim, da je to predčasna prvoaprilska šala. Takšen obrat bi bil za Mercator samomorilsko dejanje. Že s sedanjimi cenami, ki so nedvomno previsoke, posluje z izgubo. Kakšna bo šele izguba kot posledica tako velikega znižanja?" se sprašuje strokovnjak za ugled blagovnih znamk Miro Kline. V Mercatorju sicer pričakujejo, da se bo izpad zaradi znižanj pokril s povečano prodajo zaradi ugodnejših cen.
Cenovne vojne ne bo
"Naš namen ni cenovna vojna, niti je ne pričakujemo. Naš namen ni iti v damping, ampak cene prilagoditi konkurenci. Obljubljamo, da bomo povrnili razliko in cene prilagajali skladno z obljubo, ampak ne do nerazumnih ravni," pojasnjuje član uprave Mercatorja Igor Maroša. Opozarja, da bo raven storitev ostala takšna, kot je bila doslej.
Med konkurenco še ne vre
Na vprašanje, ali so seznanjeni z akcijo in ali bodo tudi oni znižali cene, trgovci neposredno ne odgovarjajo. V Sparu pravijo le, da so nizke cene njihova dolgoročna strategija ter da jih kupci po razmerju med ceno in kakovostjo postavljajo na prvo mesto. V Lidlu, ki je v Sloveniji od leta 2007 odprl že 45 poslovalnic, kljub Mercatorjevi napovedi letos pričakujejo nadaljevanje rasti in odpiranje novih trgovskih centrov. Kot pravijo, so osrednji del njihove strategije izdelki lastnih blagovnih znamk, ker "želijo slovenski kupci posegati tudi po uveljavljenih blagovnih znamkah", pa po ugodnih cenah ponujajo tudi te. "Skrbno spremljamo cene izdelkov na trgu in jih redno prilagajamo," pravijo v Lidlu. V Hoferju, ki ima v Sloveniji že 74 poslovalnic, pa pravijo, da 90 odstotkov njihove ponudbe predstavljajo izdelki lastnih blagovnih znamk, in dodajajo, da imajo vse več rednih kupcev. S prilagajanjem prodajnih aktivnosti "vse bolj premišljenemu in načrtnemu nakupovanju z manj impulzivnimi nakupi ter še pogostejšim izbiranjem izdelkov iz akcijskih ponudb, ki ga zaznavamo v zadnjem času, bomo še naprej sledili pričakovanjem kupcev", pa pravijo v Tušu.
E.Leclerc ne šteje
"Veseli nas, da se je Mercator končno odločil, da svojih izdelkov ne bo več prodajal po pretirano visokih cenah. Presenetljivo pa je, da povračilo velja za izdelke, kupljene pri vseh maloprodajnih trgovcih, razen E.Leclercu," pravijo v E.Leclercu. Prilagajo seznam 17 izdelkov, ki jih kot nakup tedna oglašuje Mercator, in trdijo, da so pri njih cenejši ali stanejo enako. "K sreči so slovenski potrošniki veliko bolj v stiku z realnostjo kot Mercatorjevi strategi," dodajajo. V Mercatorju pa pravijo, da so v primerjavo vključili trgovske verige, ki imajo izdelke za široko potrošnjo in so nacionalno prisotni. E.Leclerc ima hipermarketa le v Ljubljani in Mariboru.
Miniintervju z Igorjem Marošo, članom uprave Mercatorja: "Redne cene postavljamo na pravo raven"
1. Zakaj odločitev za takšno znižanje cen in vračilo razlike?
Ker kupci do zdaj niso bili zadovoljni z Mercatorjevimi cenami.
2. Zakaj šele zdaj, glede na to, da je kriza že pet let?
To ni hipna odločitev, ampak zelo obsežen projekt, ki smo ga dolgo pripravljali. Je pa to eden od korakov strategije, ki smo jo sprejeli na začetku predlanskega leta.
3. Kakšen bo vpliv na letošnje poslovne rezultate?
Ocenjujemo, da bistvenega vpliva na finančne rezultate letos ne bo, ampak težko je izolirati en projekt in ocenjevati njegov vpliv.
4. Bo to škodovalo blagovni znamki Mercator, ki se je doslej predstavljala ne kot najcenejši trgovec, ampak kot trgovec, ki naj bi ponujal nekaj več in za to tudi več zaračunal?
Ta del, da ponujamo nekaj več, ostaja. Drugega dela (da več zaračunajo, op. a.) pa glede na konkurenčne razmere na trgu kupci ne priznavajo več v taki meri. Na pravo raven postavljamo samo redne cene, raven storitev pa ostaja enaka.
5. V kolikšnem času pričakujete, da se bodo potrošniki odzvali?
To je težko napovedati, učinke pričakujemo še letos. Kako se bodo potrošniki odzvali, pa bomo videli.
6. Koliko ste v povprečju znižali cene tem 10.000 in koliko tem 800 izdelkom?
To informacijo težko dam, znižanja so zelo različna. Menim, da povprečja niso
relevantna.
Generalno gledano je bil tudi po mojih izkušnjah dražji od ostalih, vendar pa je imel tudi ogromno izdelkov najcenejših. Praviloma …
Ja ti kot potrošnik si imel še vedno možnost izbire in si šel lahko že prej v druge trgovine. Sedaj …
Dejstvo je, da je M zaspal. Ko so nastopili trgovci E.L, L, H in podobni s svojo filozofijo prodaje bi …