Več kot 183 metrov dolg švedski tanker Alice, ki pluje pod bahamsko zastavo, je bil namenjen iz Italije mimo Kopra proti Grčiji. Koliko dizla je prevažal, ni znano, poln sprejme več kot 24.000 ton goriva, poroča Dnevnik.
V Dnevniku še pišejo, da naj bi v Luko Koper prispel okoli polnoči, a ker so v pristanišču tisto noč pričakovali tri tankerje, je Luka Koper preko uprave za pomorstvo prosila poveljnico tankerja Alice, naj kar najbolj pospeši in poskuša priti v pristanišče do 23. ure ali prej. Tako bo ladja lahko privezana takoj po prihodu in pred tankerjem Vatellina, katerega poveljnik je prihod v Koper sicer najavil tri minute pred Alice.
A zaradi komunikacijskega šuma upravo za pomorstvo in poveljnico tankerja je Alice, poln dizelskega goriva, mimo pilotne postaje priplul z dvakrat večjo hitrostjo od predvidene za vplutje v pristanišče.
Koprski zaliv je pred ekološko katastrofo rešil pilot družbe Piloti Koper Andrej Gorup, razkrivajo v Dnevniku, kjer dodajajo, da pomorski piloti načeloma ne prevzemajo poveljstva nad ladjo, temveč ladjam, ki so večje od 500 bruto ton, pomagajo do priveza, tudi tako, da so prisotni na krovu. Ko je tanker Alice s hitrostjo 11 vozlov priplul mimo pilotskega stolpa, ga je pilot na svojem čolnu dohitel, skočil na krov tankerja, se povzpel do poveljniškega mostu in poveljnici ukazal popolno zmanjšanje hitrosti ter oster obrat v desno, razkrivajo zvočni posnetki, ki so jih pridobili na Dnevniku.
Kritičen trenutek
"V tistem trenutku je bila ladja od plitvine desetih metrov in prvega pomola oddaljena slabih 200 metrov," je v poročilu, ki so ga pridobili na Dnevniku, zapisal preiskovalec pomorskih nesreč Janez Požar.
Tanker Alice je pospešil, da bi hitreje prispel v korpsko pristanišče, nato pa hitrosti ni znižal.
"Poveljnica, to je prehitro, rekli smo pet vozlov, pet vozlov," je po radiu slišati glas iz uprave za pomorstvo. To je bil trenutek, ko je situacija postala kritična, poroča Dnevnik: Poveljnica je odgovorila, da upočasnjuje, "toda prej ste rekli, povečajte hitrost, da jo zdaj zmanjšamo, potrebujemo nekaj časa, zmanjšujem največ, kar lahko…".
Manj kot minuto zatem je bil Gorup na poveljniškem mostu in prevzel poveljstvo nad Alice. "Vkrcal sem se in vprašal, kolikšna je hitrost, so rekli 10 in ni bilo druge, kot da obrnemo preko kanala," je kasneje upravi poročal pilot. "Vem, da smo rekli, da je hitrost pri vplutju pet vozlov, drugega nimam kaj dodati," je po poročanju Dnevnika rekel Gorup.
Preiskovalci krivdo za skorajšnjo katastrofo pripisujejo poveljnici tankerja, saj naj bi kramljala s posadko in ni bila osredotočena na plovbo.
Tako ali tako bi bila kriva poveljnica ladje,ne glede na navodila bedaka iz pomorske uprave....
Ko so videli da so zasrali so morali hitro ukrepati in k sreči se je izšlo.
Prav nobenega šuma v komunikaciji ni bilo, samo idiot za mikrofonom koprske luke. Popolnoma jasno se sliši, da je rekel …