Socialni partnerji bodo v petek, 8. novembra, na seji Ekonomsko-socialnega sveta (ESS) opravili prvo razpravo na temo stalne sheme skrajšanega delovnega časa za ohranitev delovnih mest v primeru nepredvidljivih okoliščin, je napovedal minister Luka Mesec. Predvsem se bo treba pogovoriti, kako take sheme uporabljati panožno, je poudaril.
Kot je v torek ob robu novinarske konference o ustanovitvi posebne enote inšpektorata za delo za prednostno odzivanje spomnil Mesec, na ministrstvu za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti od poletja pripravljajo shemo za skrajšan delovnik v primeru krize. Po njegovih besedah so take sheme med pandemijo covida-19 po Evropi rešile 18 milijonov delovnih mest, zato je prepričan, da jim to daje dober zgled, kako take sheme zastaviti.
"Za zdaj je v zakonu oris treh pogojev: če se pojavi splošna recesija in se zviša brezposelnost, če se pojavi naravna nesreča ali če se pojavi epidemija. Država v teh primerih aktivira tako shemo, ki bo pomagala podjetjem, da v času krize dobijo subvencije za skrajševanje delovnega časa, zato da ljudi ni treba odpuščati," je pojasnil Mesec.
S socialnimi partnerji se bodo predvsem morali pogovoriti o tem, kako take sheme uporabljati panožno; da se torej ne čaka na splošno recesijo, ampak se jih aktivira takrat, ko zaznajo krizo v določeni panogi. Mesec je ob tem izpostavil nevarnost, da se zaradi dogajanja v Nemčiji pojavi kriza v avtomobilski industriji.
"Z zaskrbljenostjo spremljamo, kaj se dogaja v nemški avtomobilski industriji. Kot vemo, je Nemčija naš največji izvozni trg, tako da se bo to na žalost poznalo tudi pri nas," je dejal minister. Zagotovil je, da bo vlada naredila vse, da bo učinek tega dogajanja pri nas čim manjši in da ljudje ne bodo izgubljali delovnih mest.
Na udaru avtomobilska industrija
Shema skrajšanega delovnega časa je eden od ukrepov, ki jih v luči dogajanja v Nemčiji zagovarjajo tudi predstavniki slovenske avtomobilske industrije. Od vlade pričakujejo, da bo s takšnimi začasnimi ukrepi vzdrževala zaposlenost tam, kjer bo prišlo do začasnih nihanj v povpraševanju.
Nemška avtomobilska industrija se trenutno sooča z vse večjimi izzivi, kot so naraščajoča konkurenca kitajskih električnih vozil v Evropi, sankcije proti Rusiji, cenovna vojna v segmentu električnih vozil in šibkejše povpraševanje na Kitajskem po vozilih, izdelanih v Nemčiji.
S predstavniki slovenske avtomobilske industrije sta o stanju in izzivih v tej panogi sredi meseca govorila tudi predsednik vlade Robert Golob in gospodarski minister Matjaž Han. Srečanje je sledilo sporočilu podjetja Mahle iz Šempetra pri Gorici o ukinitvi več kot 600 delovnih mest.
dezurni@styria-media.si
Mora biti zelo huda kriza pred vrati ker avto industrija je bila zlata jama za naše dobavitelje. Res pa sem …
Levičarska golazen, vse življenje do sedaj brez dela. 420.000 golazni in 490.000 nevolivcev je izvolilo današnjo fašistično vladajočo golazen. Slovenija …
nadalje ai vstopa v bim, cade, excel in ostale programe preko lisp, makrotov. v matematici in matlabu lahko z ai …