Ljubljana. “Če dva tisoč litrov goriva steče v vodo, to ni malo. Še vedno so bile posledice, predvsem za ribe in preostalo življenje v vodi. Druga posledica pa je vsekakor onesnažena podtalnica,” pravi Karel Lipič, predsednik Zveza ekoloških gibanj Slovenije.
Tako velik izliv goriva se bo po Lipičevih besedah zagotovo poznal najmanj v dolžini nekaj kilometrov vodotoka. Dodal je, da se naftni derivati razkrajajo počasi oziroma se bolj razredčijo in tečejo z vodnim tokom ter se nekje nalagajo. “Večje onesnaženje bo tam, kjer je prišlo do izliva. Nižje pa bo manjše, ker bo prišlo do večjega vodotoka,” opozarja. Posledice bodo nosile tudi ribe, ki bodo preživele. “Takšnih rib ni zdravo ne jesti ne loviti,” je povedal.
SŽ: Izteklo do tisoč litrov
V Slovenskih železnicah (SŽ) so sicer včeraj zatrdili, da je v iztirjenju lokomotive in vagonov na železniški progi med Zalogom in Lazami v Ljubljanico izteklo do tisoč litrov nafte. Potem ko so za lažje odstranjevanje vagona in lokomotive na obrežje Ljubljanice postavili dodatnih 15 metrov slepega tira, so včeraj že odstranili iztirjeni vagon. Po napovedih Igorja Hribarja iz SŽ bodo danes po opravljeni preiskavi začeli dvigovati še lokomotivo.
Ta je popolnoma uničena, vagona pa bosta morala na popravilo. Stroški še niso znani, skupaj s škodo na infrastrukturi pa bi naj znašali okrog pol milijona evrov. Prav tako še ni znan vzrok iztirjenja, saj tudi preiskava še poteka.