Policisti so v prvem polletju letos obravnavali 9.265 prometnih nesreč, kar je za slabih 20 odstotkov manj kot lani v istem obdobju. V njih se je tudi poškodovalo manj ljudi. Težjih poškodb je bilo za slabo tretjino manj (285 letos, lani 424), lažjih poškodb je bilo letos 3.866. naraslo pa je število smrtnih žrtev cest. Letos je tako v prometnih nesrečah v prvem polletju umrlo 56 ljudi, med tem ko jih je v istem obdobju lani 48.
Med motoristi več mrtvih, a manj poškodb
Med umrlimi je bilo v primerjavi z lani bistveno več motoristov - v šestih mesecih je življenje na cestah izgubilo 14 voznikov enoslednih vozil (lani 9), v prometnih nesrečah pa je umrlo tudi šest kolesarjev (lani 5).
Andrej Brglez, strokovnjak za varno vožnjo in pobudnik preventivnih akcij pravi, da lahko sami kolesarji in drugi vozniki za varnost kolesarjev naredijo največ; gre za to, da vozniki vseh vozil pazijo en na drugega, je poudaril. Strinja se, da lahko pričakujemo sicer od države, da bo delala bolj smotrno z denarjem, zgradila ceste prej in bo policija učinkovitejša pri kaznovanju, vseeno pa morajo za varnost v prvi vrsti poskrbeti vozniki. Dodal je, da so sicer najbolj varne tiste ceste, kjer so pešci ločeni od kolesarjev, kolesarji pa od avtomobilistov, vendar take ureditve pri nas ne moremo pričakovati. „Velikokrat govorimo o slabi kulturi vožnje pri Slovencih. Ko se isti človek z istim avtomobilom odpelje v tujino, se tam na cesti obnaša povsem drugače kot doma. Se pravi, je možno, človeški kapital imamo. Samo vprašanje je, kaj narediti, da ga bomo sprožili,“ dodaja.
V prvi polovici letošnjega leta je bilo sicer med motoristi in kolesarji manj tako težjih kot lažjih poškodb. Lani se je tako, na primer, v prvi polovici leta v nesrečah z motornimi kolesi poškodovalo skoraj enkrat več motoristov kot letos, kar 94, letos 50.
Pred sezono na poligon
Reševalec Robert Sabol je dejal, da je sicer pri motorju mehanika poškodb drugačna kot v avtomobilu, poškodbe pa so zaradi večjih hitrosti in manjše varovanosti voznika velikokrat hujše. Ocenjuje, da je vzrok za več umrlih motoristov tudi to, da je v zadnjih letih lažje priti do močnejšega motorja, ki ga voznik nato ne obvlada - „motor pelje njega, ne on motor“. Del krivde pripisuje tudi hladni zimi, ki je zelo poškodovala ceste, ki pa po tem niso bile popravljene, prod in pesek na cestišču in udarne jame pa so za motoriste, kot pravi, past. Dolga zima pa je povzročila tudi to, da so motoristi izgubili stik z motorjem, postali otopeli, Sabol tako vsem motoristom priporoča pred motoristično sezono vožnjo po poligonu; novim lastnikom motorjev pa tudi sicer. „Poligon odpušča napake, cesta ne,“ poudarja.
v avstriji so po obvezni uporabi luči podnevi ugotovili porast nesreč motoristov. Zato so tam luči podnevi obvezne samo na …
na katerem poligonu v slo je možno zavirati, zavijati oziroma spreminjati (popravljati) linije v ovinkih tudi ob večjih hitrostih?