Meritve. Pred prihajajočimi parlamentarnimi volitvami objavljamo različne javnomnenjske raziskave pred parlamentarnimi volitvami v letih 2004 in 2008. Gre za telefonske ali terenske ankete treh izvajalcev, ki so jih objavili različni mediji; izbor smo skrčili na pet najuspešnejših strank, v zadnjem stolpcu zgornjega prikaza pa objavljamo še dejanske rezultate prejšnjih volitev.
Težko jih je primerjati
“Nobena anketa ni napovedovala tako hude zmage LDS leta 2000, pa tudi leta 2004 zmage niso pripisovale SDS Janeza Janše,” komentira Andraž Zorko iz Valicona, družbe za trženjsko svetovanje in raziskave. Kljub temu posamezne javnomnenjske raziskave med seboj niso primerljive. Kot pojasnjuje Zorko, se lahko razlikujejo v metodi (večina je sicer telefonskih), v načinu, kako je zastavljeno vprašanje, po datumu izvedbe in po tem, koliko dni jih agencije izvajajo.
Pri telefonskih anketah prek stacionarnih telefonov postaja problematično dejstvo, da ima stacionarni telefon vse manj ljudi. “Pri ljudeh do 40 let jih ima več dostop do interneta kot pa stacionarni telefon,” pravi Zorko. Prednost spletnih raziskav sicer vidi v tem, da anketiranec seznam strank, o katerih sprašujejo, vidi pred seboj, pri telefonski raziskavi pa mu mora izvajalec stranke naštevati, kar lahko vpliva na odgovore. Anketiranje prek mobilnih telefonov pa je problematično, saj mnogo uporabnikov svojih številk nima javno objavljenih, dodaja Zorko.
Znano je, da nekateri časopisi priredijo ankete. Predvsem dajejo prednost levim strankam. Žal pač tako je. Zato nekaterim ne zaupam.
A vam gre tko za nohte. Ja za kaj boste pa glasovali , to pa vam ni važno . Bedaki …
O tem jst govorim, pomoje bo SDS dobil več in "slabše" bo kazalo, več volivcev bo šlo volit SDS. Volivci …