Kot je na uradni spletni strani projekta Green Light World Flight - North Pole danes zapisal Matevž Lenarčič, se je severno proti Svalbardu zgradilo območje nizkega zračnega tlaka, ki se skoraj nikamor ne premakne. Debel sloj oblakov, sneg in dež, ki zmrzuje, so najbolj neugodna kombinacija za tako majhno letalo, ki nima prav nobenega "zdravila" proti zaledenitvam, je pojasnil Lenarčič.
Pipistrelovo letalo Virus SW čaka na polet na zaprašeni ploščadi, kjer veter raznaša prah, ki se je nabral čez zimo. Trenutno je vreme proti Svalbardu precej slabo in kot kaže, bo tako ostalo še nekaj dni. "Ampak ob prvi vremenski luknji gremo dalje!," je tistim, ki spremljajo njegov podvig, sporočil Lenarčič.
Lenarčič je že pred ponedeljkovim vzletom z brniškega letališča povedal, da bo njegovo odpravo v največji meri krojilo vreme. Tako je bil primoran že za petek načrtovan začetek poti prestaviti na ponedeljek, ko je nekaj minut po 6. uri zjutraj vendarle lahko varno vzletel, čeprav se je fronta z juga pomikala hitreje, kot so napovedali, in sta bila nedeljska noč ter ponedeljkovo jutro deževna z nekaj nevihtami.
Ob preletu Avstrije se je moral z letalom dvigniti višje, da se je umaknil fronti, ki se je pomikala v Alpe. Nad Nemčijo se je spustil nižje in tako preprečil, da bi se ujel v ledene pogoje. Vreme se je poslabšalo tudi na Švedskem, kjer so se temperature spustile na okoli nič stopinj Celzija in se pojavile snežne plohe. Zato se je umaknil na obalo, da bi preprečil nastajanje ledu na letalu. Kljub močnemu vetru in turbulenci je v Tromsu uspešno pristal in že prvi dan izkoristil za srečanje s hčerko, ki v Tromsu študira medicino.
Prelet načrtuje v osmih do desetih etapah
Lenarčič podvig s preletom Severnega tečaja načrtuje v osmih do desetih etapah. Letel bo od Tromsa prek Svalbarda in Arktike do Kanade, od koder se namerava čez Atlantski ocean podati na Irsko in naprej proti domu. S postanki naj bi podvig trajal tri do štiri tedne, vendar je to le ocena, saj bo Lenarčič čakal na primerno vreme. Kot je poudaril pred vzletom, je naštudiral vse možne variante, ki bi se lahko zgodile, tako da bo na poti manj presenečenj.