Uporaba mobilnih telefonov v prometu in posledično zmanjšana pozornost postaja vse bolj pereča težava. Problematični niso le vozniki, temveč tudi pešci. Agencija za varnost v prometu in policija opozarjata, da nemalokrat vidimo zamišljene pešce, ki s pogledom v mobilni telefon stopijo na prehod za pešce ali na kolesarsko stezo in ne preverijo, ali je to varno. Pravočasnost in ustreznost reakcij pešca je zaradi uporabe mobilnih telefonov in pregledovanja družbenih omrežij zmanjšana do 60 odstotkov, ugotavljajo.
Posledice so lahko usodne, saj so pešci najbolj ranljivi udeleženci v prometu. Prav zato mesta po vsem svetu uvajajo novo vrsto semaforjev, namenjenih pešcem, ki so zatopljeni v svoje pametne telefone.
Pešcem ni treba pogledati navzgor
Luči takšnih semaforjev so vgrajene v pločnik na križiščih, tako da pešci, tudi če ne pogledajo navzgor, še vedno vidijo svetlo rdečo črto pred seboj, ki jih opozarja, da bodo kmalu stopili na cesto. Če je cesto varno prečkati, pa LED trakovi svetijo v zeleni barvi.
Tovrstni pametni semaforji, ki jih imenujejo tudi semaforji za digitalne zombije, so bili že nameščeni v Sydneyju v Avstraliji, Seulu v Južni Koreji, Augsburgu v Nemčiji, Bodegravnu na Nizozemskem, izraelski prestolnici Tel Aviv, v Singapurju ...
Medtem pa so kot alternativo vgrajenim LED trakom nekateri proizvajalci obstoječi prometni signalizaciji preprosto dodali navzdol obrnjeno luč, ki obarva pločnik in tako opozarja na bližajočo se nevarnost. Takšno pridobitev lahko po novem opazite tudi v Ljubljani, na Dunajski cesti.
Preverili smo, ali lahko kmalu pričakujemo še več tovrstnih semaforjev, namenjenih zaščiti ljudi, ki prepogosto pogledujejo v ekrane svojih mobilnih telefonov.
Za četrtino dražji od klasičnega semaforja
Na Mestni občini Ljubljana (MOL) so nam pojasnili, da je semafor na Dunajski cesti pri Gospodarskem razstavišču opremljen z dodatno opremo le kot testni projekt, kjer ugotavljajo primernost nove tehnologije.
Kakšna pa je cena takšnih semaforjev? "V primerjavi s klasično opremo semaforiziranega prehoda za pešce je takšna oprema okrog 25 % višja," pravijo na MOL. Omenjeni semafor so od dobavitelja Asist prejeli na brezplačno testiranje za obdobje dvanajstih mesecev.
"Znotraj testnega obdobja bomo spremljali odzive uporabnikov ter pri tem beležili prednosti in morebitne pomanjkljivosti tovrstnega semaforja. Na podlagi zbranih ugotovitev bo sprejeta odločitev, ali so tovrstni semaforji ustrezni in primerni za vgradnjo tudi na drugih lokacijah," razložijo.
Na državnih cestah jih še ne bo
Na državnih cestah pa medtem tovrstnih semaforjev še ne pričakujte. Direkcija RS za infrastrukturo namreč pravi, da "takšnih semaforskih naprav oziroma modulov, ki projicirajo semaforski signal na prometne površine, ni definiranih s pravilnikom o prometni signalizaciji in prometni opremi na cestah", zato postavitve trenutno ni v načrtu.
halo, zakaj pa imamo semaforje z zeleno in rdečo lučjo, kaj mislite da je to novoletno okrasje, ki sveti celo …
Neuporabno, nekaj let ga imamo že v Kranju.
Najboljše, da dajo vsakemu pešcu enega ki ne uporablja telefon in ga varno pripelje čez cesto. Pa kaje bedarije so …