Z novimi pravili naj bi Evropska komisija vsaj deloma uredila hitro spreminjajoči se digitalni trg in postavili omejitve "velikim igralcem". Kot smo napovedovali, je komisija grozila s popolno prepovedjo geoblokiranja, s čimer bi velike igralce prisilila, da v manjših državah, ki s tržnega vidika niso tako zanimive, ponudijo enake izdelke in storitve kot v velikih, bogatih članicah. A na koncu se komisija ni odločila za "težko orožje".
Tako še vedno ne bo popolne obveznosti dostave po vsej EU, iz nekaterih določb e-trgovanja pa so tudi izvzeta mala podjetja, ki ne dosegajo nacionalnega praga za DDV. Obveljala pa naj bi prepoved diskriminacije glede dostopa do cen, prodajnih ali plačilnih pogojev, če za to ne obstajajo objektivni razlogi, kot so DDV ali nekatere pravne določbe glede javnega interesa. O različnih cenah za različne države smo na primeru spletnega trgovca Book Depository pisali tudi na Žurnalu24.
Od Netflixa bodo zahtevali kvote za evropske filme ...
Nova pravila naj bi velike igralce na digitalnem trgu, ki ponujajo video vsebine na zahtevo, prisilili v omejitve glede evropske ponudbe. Netflix in iTunes bi tako morala ponuditi najmanj 21 odstotkov evropskih filmov. Države članice pa bodo od ponudnikov, ki delujejo na njihovem ozemlju, lahko tudi zahtevale, da finančno podpirajo domačo produkcijo vsebin.
Na takšen način naj bi vsaj deloma izenačili ponudnike video vsebin s TV ponudniki, ki so že zdaj obvezani vložiti 20 odstotkov dohodka v produkcijo originalne vsebine.
Netflix, ki sicer ustvarja tudi lastne vsebine, kvotam nasprotuje. Za BBC pa so danes pojasnili, da v evropsko produkcijo vlagajo že zdaj in da ima te vsebine občinstvo rado, zato se njihovo vlaganje v filmsko produkcijo v Evropi povečuje.
Več reklam na TV?
Več prožnosti pri oglaševanju pa naj bi dobile televizijske hiše, saj Evropska komisija meni, da se "gledalci, ki jih dolgočasi preveliko število televizijskih oglasov, lahko odločijo za spletno ponudbo brez oglasov, ki pred desetletjem še ni bila na voljo".
Posodobljena direktiva televizijam zagotavlja večjo prožnost glede časa prikazovanja oglasov. Namesto sedanjih 12 minut na uro, bodo lahko dnevno 20-odstotno kvoto zavrteli v izbranem času, kar pomeni da bodo reklame najverjetneje nakopičene v bolj gledanih terminih. Filme in informativne oddaje pa naj bi smeli prekiniti na največ vsakih 20 minut.
Televizijcem pa bo zagotovljena tudi večja "prožnost" pri uporabi promocijskega prikazovanja izdelkov in sponzorstva, če bodo gledalci obveščeni.
Ti različni ukrepi pa naj bi imeli po mnenju komisije pozitiven gospodarski vpliv za ponudnike medijskih storitev (zlasti televizijske hiše) in povečali njihovo zmogljivost vlaganja v avdiovizualne vsebine.
Ko naletim na reklamo ugasnem televizijo in počnem druge stvari. Sej je lahk oddaja zanimiva, al pa film zanimiv ampak …
cca 5 let že negledam tv-ja razen dobrega športa,za vse ostalo je internet ,tudi časopisa več ne kupujem,se veliko bolje …
Od kar obstaja media box gledamo vse brez reklam, bolanih Slo žajfnc pa ne gleda nihče.