"Nikakor ne mislim, da bom zato prodala več; v prvi fazi ne pričakujem prav nobenega finančnega učinka. Gre predvsem za ozaveščanje potrošnikov, trkanje na njihov razum; naj se kupce informira, da je to domač izdelek, narejen s slovenskimi rokami in znanjem. Ljudje se vse premalo zavedajo, da s kupovanjem slovenskih izdelkov ohranjajo službe v Sloveniji. Če se bo ta krog zavrtel, imamo prihodnost," je prepričana Novogoričanka Darinka Marinič, lastnica butika s skoraj 40-letno tradicijo in prva imetnica blagovne znamke Izdelek slovenske obrti.
"Na trgu je zmeda kar se tiče tekstila, pa še posebej. Gostinci in kulinariki so se združili pod znamko Gostilna Slovenije, poudarja se pomen v Sloveniji pridelane hrane in podobno, samo tekstilci smo vsa ta leta nemočno opazovali poplavo ničvrednega tekstila na našem trgu, ki je praviloma delo otroških rok in izkoriščanja. V bistvu me še najbolj moti to novodobno suženjstvo. A to se bo počelo, dokler bomo po njihovih izdelkih povpraševali; potrošniki so tisti, ki morajo reči: 'Tega je dovolj!'," je prepričana.
Politična odločitev
"Kvote za uvoz tekstila so veljale do leta 2005, potem pa se je prek prehodnega obdobja omejevanje uvoza na naš trg končalo. Dejstvo je pač, da je Evropska unija članica Svetovne trgovinske organizacije in omejitev pri prostem pretoku blaga ne sme biti; takšna je politična odločitev," razlaga Breda Goršek, sekretarka z ministrstva za gospodarstvo.
Na ravni Evropske unije se sicer od leta 2008 beleži desetodstotna rast uvoza tekstilnih izdelkov. "Zdi se, da Slovenija nekoliko odstopa, saj smo samo leta 2012 zabeležili padec uvoza tekstilnih izdelkov, in sicer za kar sedem odstotkov, kar pa je verjetno posledica upada kupne moči pri nas," niza podatke Gorškova.
Tekstilna dejavnost je bila ena od prvih, ki se je soočila z globalizacijo trga, a kar dolgo je trajalo, da so se v okviru obrtno-podjetniške zbornice (OZS) poenotili in patentirali novo kolektivno blagovno znamko Izdelek slovenske obrti; prvi izdelki bodo z njo te dni označeni v novogoriškem butiku. Znamka označuje tekstilno blago, v celoti izdelano v Sloveniji. "Njen osnovni namen je, da bi potrošniki ločevali tekstilne izdelke slovenskih obrtnikov od tistih z Bližnjega vzhoda in Kitajske," pojasnjujejo v OZS.
Vsak poslovni subjekt, ki bo pridobil pravico do uporabe kolektivne znamke, bo označil svoje izdelke, bodisi z obešankami bodisi z nalepkami, ki jih bo dobil na OZS; ta je nosilec in lastnik blagovne znamke Izdelek slovenske obrti, ki je registrirana na Uradu RS za intelektualno lastnino.
fajn je če kupuješ slovensko,a za to moraš imeti več denarja,ker so kar nekaj dražji od tujih. pa pomislite doma …
Rešitev ni v zaprtosti do tujine, ampak se moramo prilagodit tuji konkurenci in z njo čim boljše tekmovat in dosegat …
No, jaz sem velik zagovornik podpiranja domačih proizvodov, ampak pričakujem za svoj denar potem tudi primerno ponudbo/ceno. Pri tekstilu pa …