"Na železniški postaji v Mariboru trenutno ni na voljo niti enega stojala za kolesa, kar dnevnim uporabnikom koles onemogoča enakovredno vključitev v promet," pravi Josip Rotar, predsednik Mariborske kolesarske mreže, ki opaža tudi, da se je v zadnjem času povečalo število nepravilno parkiranih avtomobilov na ploščadi neposredno pred glavnim vhodom na železniško postajo. Zato so v okviru programskega sklopa EPK – Urbane brazde pripravili predlog, poimenovan Kol(es)odvor, in pobudo o ureditvi tega dela mesta naslovili na Mestno občino Maribor (MOM).
Zapleta se s soglasodajalci
Na občini so potrdili, da so s projektom seznanjeni, a ta za zdaj stoji. "Projekt smo podprli v okviru razpoložljivih sredstev, vendar se je zadeva zapletla s soglasodajalci, ki so postavljali nesprejemljive pogoje. Dokler se to ne uredi, projekt stoji," pojasnjuje Tatjana Štelcer z MOM.
Lepši videz postaje
Na železniški postaji bi tako po predlogu uredili udobne in varne kolesarnice, ki bi bile na voljo za kratkotrajno ter dolgotrajno shranjevanje koles in prtljage. "Namenjene bi bile predvsem dnevnim migrantom, ki uporabljajo kolo v kombinaciji z javnim transportom in ki jih prihodnje leto v času Evropske prestolnice kulture pričakujemo še več," meni Rotar.
Potreba po kratkotrajnem parkiranju bi se uredila z radialno postavljenimi stojali okrog dreves, medtem ko bi bilo parkiranje za daljši čas urejeno s pokrito kolesarnico in kolesarskimi omaricami. Lokacijo parkirišč za taksi bi nekoliko prestavili, estetsko pa predelali tudi podstavek muzejske lokomotive pred vhodom.
"Kolesarnica je nujna"
Kol(es)odvor. Mariborska kolesarska mreža s pobudo o ureditvi kolesarskega parkirišča na železniški postaji.