Kmalu z avtoceste v center Ljubljane še hitreje

Foto: Saša Despot
Foto: Saša Despot
Dars upa na začetek del za dokončanje šentviškega predora v 2023.
Oglej si celoten članek

Dokončanje kompleksa predora Šentvid je po 14 letih od njegovega odprtja očitno vendarle bližje. Na Darsu v tretjem poskusu pričakujejo pravnomočno gradbeno dovoljenje za priključno rampo na Celovško cesto v smeri proti središču Ljubljane, v okviru vzdrževalnih del v javno korist bodo uredili preostalo infrastrukturo. Z deli bi radi začeli v 2023.

Slovenija Toliko bomo davkoplačevalci plačali za poceni bencin in dizel

Avtocestni predor Šentvid, ki povezuje gorenjski avtocestni krak s primorsko avtocesto in ljubljansko obvoznico, je bil po nemalo zapletih odprt poleti 2008, a 14 let po odprtju še vedno ni zaključen sistem priključkov na Celovško cesto. Manjkata še izvoz iz predora na Celovško cesto proti središču Ljubljane in dokončna izpeljava uvoza v predor proti razcepu Koseze iz smeri središča mesta.

Foto: Dars Predor Šentvid

V tretje gre rado

Začetek del se zaradi pravnih postopkov, ki so jih sprožili dediči lastnika enega od zemljišč, o vsebini pa se je izreklo celo ustavno sodišče, prelaga že leta. Na Darsu so za STA spomnili, da so gradbeno dovoljenje pridobili že dvakrat, vendar zaradi tožb na upravno sodišče ni nikoli postalo pravnomočno, tožbam je bilo ugodeno in dovoljenje je bilo razveljavljeno ter vrnjeno na ministrstvo za okolje in prostor v vnovično odločanje. Trenutno tako čakajo na izdajo gradbenega dovoljenja, ki bo že tretje.

Ocenjena investicijska vrednost celotnega projekta je po stalnih cenah iz decembra 2010 pri 12,5 milijona evrov, od tega samo gradbeni del približno 7,4 milijona evrov. Pri tem bo 96 odstotkov prispeval Dars, preostalo pa Direkcija RS za infrastrukturo. Zemljišča v lasti Mestne občine Ljubljana, ki so potrebna za izgraditev polnega priključka, bo občina brezplačno zagotovila za 30 let.

Na Darsu so vmes večkrat tudi dopolnili vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja. Najprej so jo na primer zožili na ureditve, ki se nanašajo na priključno rampo iz predora na Celovško cesto v smeri centra mesta, decembra lani so bile spremenjene še nekatere projektne rešitve zaradi pridobitve lastninske pravice nad nepremičninami v bližini te priključne poti, zaradi česar bo nekoliko skrajšana dolžina pilotnega zidu.

Nadzornik vinjet Nadzornik vinjet: Gospod, prihaja še 7 položnic za 300 evrov

Tudi drugi posegi na cestišču

Po pravnomočnosti gradbenega dovoljenja bodo lahko v upravljavcu avtocest in hitrih cest začeli s postopkom izvedbe javnega naročila za izbor izvajalca gradbenih del. Po sklenitvi izvajalske pogodbe bi dela izvedli predvidoma v enem letu, in sicer na način, da bi bil promet na tem prometno obremenjenem delu Ljubljane čim manj oviran. Na Twitterju so na Darsu pred dnevi zapisali, da bi v primeru pridobitve gradbenega dovoljenja v tem letu z deli začeli v 2023.

Avto Tukaj poleti pričakujte dolge zastoje

Preostalo ureditev cestne infrastrukture na območju pa bo državni upravljavec avtocest in hitrih cest izvedel v okviru vzdrževalnih del v javno korist, dela bodo potekala sočasno z ureditvijo izvoza iz predora proti središču mesta.

Foto: Anže Petkovšek Predor Šentvid

Direkcija za infrastrukturo naj bi medtem na širšem območju v naslednjih letih preuredila tudi približno kilometer dolg odsek regionalne ceste v smeri Medvod med gostilno Jelen in koncem poslovne cone Vižmarje, ki jo je pred časom preplastila, še vedno pa tam niso urejene površine za pešce in kolesarje. Preureditev ceste je predvidena po pridobitvi vseh objektov in zemljišč ter izvedbi ostalih ustreznih postopkov.

Celotni projekt povezanih infrastrukturnih posegov na tem območju namreč predvideva še preureditev semaforiziranega križišča na Celovški cesti pri predoru, razširitev in prenovo dela vpadnice v Ljubljano med križiščem s Prušnikovo ulico pri objektu Galant in križiščem s Kosmačevo ulico pri gostilni Jelen in rekonstrukcija semaforiziranih križišč na omenjenih dveh točkah.

Vinjeta Obvod, kako preveriti veljavnost e-vinjete

Zaradi boljše prepustnosti križišča priključka Šentvid so na odseku predvideni trije vozni pasovi od križišča pri objektu Galant do križišča pri gostilni Jelen, torej v smeri Medvod. Poleg dodanega tretjega pasu na priključku Šentvid se dodajo ustrezni pasovi za levo in desno zavijanje v omenjenih križiščih. Dodatni pas za desno zavijanje bi se v prihodnosti lahko kombiniral z rumenimi pasovi za mestni potniški promet.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 14:58 12. Junij 2022.

    Odkrivate toplo vodo: Ena in edina varianta je najhitrejsa: Pes!!! OK, po jesini boste lahko v petkih spet skocili na …

  • 10:32 12. Junij 2022.

    Ne bo resilo prometnih zagat. Celovska je itak ze zabasana od Mednega dalje. Pa iz Gorenjske po avtocesti. Nasi prometni …

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.