Trenutni dostopni televizorji, ki omogočajo 3D-ogled videovsebin, zahtevajo tudi uporabo posebnih očal. To je za nekatere kupce moteče, kar posledično zavira prodajo tovrstnih televizorjev. Proizvajalci so se zdaj lotili razvoja televizorjev, pri katerih ne bi potrebovali očal. V preteklem tednu sta razvoj razkrila Sony in Toshiba.
Na police že konec leta
Kdaj bodo takšni 3D-televizorji postavljeni na prodajne police, za zdaj še ni znano. Po pisanju japonskih medijev naj bi jih Toshiba začela prodajati že konec letošnjega leta, a tega v podjetju ne komentirajo. V Sonyju pa pravijo, da bo treba pred komercializacijo tovrstnih televizorjev razrešiti nekatere tehnološke izzive in poskrbeti, da stroški njihove izdelave ne bodo previsoki. To bi namreč pomenilo ustrezno višjo maloprodajno ceno, kar pa bi posledično zaviralo prodajo.
Skrivnost v razmiku med očmi
Kaj pomeni predvajanje videovsebine v tridimenzionalni obliki? Gre za tehniko, imenovano stereoskopija, ki posnema način, kako ljudje vidimo. Med očesoma je razmik in ta povzroči, da z levim očesom gledamo rahlo z drugačne perspektive kot z desnim, razlike med obema slikama pa možgani združijo v zaznavanje globine prostora. Za ustvarjanje tridimenzionalnega posnetka tako potrebujemo dva ločena posnetka – enega za levo, drugega za desno oko.
Predvajanje na 2D-zaslonu televizorja
Trenutno najbolj razširjen način je s pomočjo uporabe posebnih očal, ki pa so pri gledanju televizorja precej moteča, zato razvoj teži k televizorjem z več pogledi oziroma avtostereoskopskimi zasloni. Ti namreč 3D-posnetke prikazujejo brez uporabe očal, saj je vsebina razbita na več različnih pogledov in zaslon tako ne prikazuje enkrat ene, drugič druge slike, temveč več slik naenkrat.
Kmalu 3D brez očal
Japonski proizvajalci elektronike so na pragu razvoja tehnologije, ki bo omogočala, da ob gledanju 3D-televizije ne bo treba nositi posebnih očal.