V dobi spodbujanja digitalizacije in zasledovanja trajnostnih ciljev so med tistimi, ki želijo povečati delež brezpapirnega poslovanja, tudi banke. Eden od možnih ukrepov, ki se jih poslužujejo, je spodbujanje strank k prehodu na digitalno poslovanje. S tem se lahko bistveno zmanjša tudi delež tistih strank, ki še vedno prejemajo papirnate bančne izpiske.
V Novi KBM opažajo, da so se v zadnjih treh letih navade in potrebe strank spremenile. "Opravljanje velikega števila bančnih opravkov se je preselilo na digitalne kanale, kar se pozna tudi na številu prejemnikov papirnatih bančnih izpiskov. V Novi KBM je delež digitalnih transakcij v letu 2022 znašal že 94,6 odstotka," povedo. Pričakujejo, da bo tako tudi vnaprej, saj se število tistih, ki še prejemajo klasične papirnate mesečne izpiske prometa po TRR-ju, vsak mesec zmanjšuje.
"Število strank Gorenjske banke, ki prejema izpiske o stanju in prometu na osebnih in varčevalnih računih v papirnati obliki, se je v zadnjih letih od uvedbe e-izpiskov zmanjšalo za tretjino. Pri tem se je delež strank, ki izpiske prejema v elektronski obliki, povzpel na več kot polovico," pravijo v Gorenjski banki.
V Intesa Sanpaolo Bank papirnate izpiske prejemajo samo tisti komitenti, ki sami zahtevajo take izpiske oz. tisti, ki imajo pri banki sklenjene produkte, za katere obstaja zakonska zahteva po tiskanih izvodih, ki jih morajo prejeti po pošti. "Število izpiskov smo v zadnjih letih izrazito zmanjšali in s tem prispevali k manjši porabi papirja," pravijo.
Na banki Sparkasse izpiske v papirnati obliki prejema še dobrih 18 odstotkov strank vseh vrst transakcijskih računov. "Opažamo, da v zadnjih letih število strank, ki prejema bančne izpiske v papirnati obliki drastično pada. Vse več strank namreč uporablja elektronsko in/ali mobilno banko, kjer so jim med drugim na voljo tudi elektronski izpiski," razložijo.
Drugačno izkušnjo imajo v Deželni banki Slovenije, kjer opažajo, da so izpiski v papirnati obliki med komitenti še vedno razmeroma zaželeni, saj jih prejema več kot polovica komitentov. Število papirnatih izpiskov se zelo počasi zmanjšuje kljub rednim pozivom banke k digitalnim načinom poslovanja.
K digitalnemu poslovanju pozivajo že ob odprtju računa
V NLB so se v zadnjih petih letih intenzivno ukvarjali z zmanjšanjem papirnih izpiskov. Trenutno jih prejema le še okrog 2,5 odstotka komitentov pravnih oseb in približno 20 odstotkov fizičnih oseb. "Obseg papirnih izpiskov se je v tem času bistveno zmanjšal. Stranke na prejemanje izpiskov v elektronski obliki nagovarjamo že ob otvoritvi poslovnega oz. osebnega računa, predvsem zaradi številnih prednosti, kot so ohranjanje zelenega okolja, ugodnejša nadomestila (brezplačno za elektronsko banko), enostavnejša hramba in dostopnost itd. Za obstoječe stranke pa izvajamo številne aktivnost, kot so poziv strank na papirnem izpisku za spremembo izpiska na elektronski izpisek, DTA akcije, osebni kontakt skrbnika, optimizacija brezpapirnega poslovanja vseh vrst papirnih izpiskov," naštejejo.
Kako prepričati stranke?
V Novi KBM se zatekajo k različnim ukrepom. Strankam omogočajo vedno širši obseg dostave poslovne dokumentacije v elektronsko/spletno/mobilno banko. Digitalne kanale stalno nadgrajujejo, pri čemer stremijo k enostavnejši uporabi teh kanalov. Na spletni strani banke so na voljo video navodila za uporabo digitalnih kanalov, ki poenostavijo uporabo različnih aplikacij, ki jih stranke lahko uporabljajo.
V Gorenjski banki intenzivno spodbujajo brezpapirno poslovanje in digitalizirajo tako interne kot eksterne procese: "Stranke z neposredno komunikacijo prek lastnih kanalov spodbujamo ne le k prejemanju e-izpiskov in e-računov, ampak tudi k uporabi digitalnih bančnih storitev, kot so spletna banka Link, mobilna banka Link m in aplikacija za takojšnja nakazila med uporabniki, Flik Pay, ki so okolju bolj prijazne in z uporabo katerih stranke dodatno zmanjšujejo svoj ogljični odtis." V sodelovanju z Ekologi brez meja ozaveščajo stranke z informacijami in nasveti za zmanjševanje ogljičnega odtisa in izbiro bolj trajnostnih rešitev – poleg brezpapirnega, digitalnega bančnega poslovanja tudi na področju trajnostne potrošnje.
Na Sparkasse stranke spodbujajo k uporabi digitalnih kanalov tudi tako, da jim "v vseh bančnih paketih omogočajo brezplačno priključitev in mesečno vodenje elektronske in/ali mobilne banke. V sklopu posameznih prodajnih akcij nagovarjamo in spodbujamo obstoječe stranke k uporabi elektronskih kanalov, kjer tudi za bančne račune, pri katerih je priključitev običajno plačljiva, te ne zaračunavamo".
V Intesa Sanpaolo bank izpostavljajo, da imajo stranke banke možnost vpogleda v promet na njihovih računih prek elektronskih kanalov, kjer lahko na različne načine prilagajajo prikaz podatkov. Storitev je dostopna vse dni v letu in je za stranke vključena v mesečno nadomestilo za uporabo. Stranke posredno spodbujajo k brezpapirnemu poslovanju tudi z različnimi akcijami, ki jih izvajajo med letom in so povezane z varovanjem okolja.
a veste kaj je hecno.. saj nočejo po elektronski poti.. komunala mi ob računu pošlje navodila, kako naj vsak teden …
Trmasti starokopitneži ,leni in zabiti so večina ,ki mislijo da se bo svet podrl,če bi uporabili email????.Slej ko prej bo …
jaz imam še vedno v papirni obliki in bom še naprej tako imela,meni je tako kul,se lažje znajdem