"Klicala me je gospa z nekega podjetja, nisem si točno zapomnila imena. Klic je bil iz cifre 070 790 198. Takoj je začela, da si moram urediti življenjsko zavarovanje, ker so se premije zvipale in jih je treba uskladiti," je povedala bralka. "Vprašala me je, če se lahko kolegica jutri oglasi pri meni, kdaj bi imela čas. Ko sem jo vprašala, za katero zavarovanje gre in pri kateri zavarovalnici, je prekinila klic."
PREBERITE ŠE:
Bralka je jezna, ker to ni prvi takšen klic. Lani so jo klicali in jo na podoben način želeli zmesti, tako, da so omenjali revizijo, urejanje papirjev. "Gospa je govorila zelo nasplošno, povedala ni nič konkretnega, želela pa je, da se zmenimo za sestanek," pravi bralka, ki se sprašuje tudi, kje so dobili njeno telefonsko številko, ki ni objavljena v imeniku.
Lažni agenti "ukradejo" ime zavarovalnice
Na tržnem inšpektoratu pravijo, da je prijav s področja prodaje zavarovanj malo. "Po večini gre za vprašanje lažnega predstavljanja posameznikov v imenu ene izmed zavarovalnic, ki so prisotne na slovenskem trgu," pravijo pri tržnem inšpektoratu, ki ga vodi Andrejka Grlić.
Gospa ni edina, ki se pritožuje nad tem, da so njeno telefonsko številko uporabili v prodajne namene. Včasih se zaradi tega obrnejo tudi na Informacijsko pooblaščenko. "Informacijski pooblaščenec vsake toliko časa prejme prijave s takšno vsebino, tudi v zadnjem času beležimo prijave posameznikov, da je nekdo tretji za iste namene pridobil in uporabil njihov e-poštni naslov," pojasnjujejo pri Informacijskemu pooblaščencu. "Sicer pa najverjetneje večino prijav v zvezi z nezaželenimi komercialnimi sporočili prejme Agencija RS za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS)."
Vpis prepovedi uporabe telefonske številke
komercialni ali raziskovalni namen. "V pripravi je tudi novela, ki naj bi od izvajalcev takšnih
klicev izrecno zahtevala, da pred vsakim klicem preverijo vpis te prepovedi v zadnjem izdanem
elektronskem imeniku," pojasnjujejo pri Informacijskem pooblaščencu. "Do sedaj so se namreč nekateri kljub zahtevi po zagotavljanju točnosti in ažurnosti podatkov v obdelavi zanašali na starejše različice imenikov."
Tistim posamezniki, ki pa svoje številke nimajo objavljene v imeniku, pa predlagajo, da pri kličočemu preverijo, iz katerega vira je prejel njihovo telefonsko številko. "Do tega so upravičeni na podlagi zahteve za seznanitev z lastnimi osebnimi podatki po zakona o varstvu osebnih podatkov," pojasnjujejo pri Informacijskem pooblaščencu. Podrobnejša navodila za podajo takšnega zahtevka najdete tukaj.
Prijavo podajte na AKOS
"Klicani posameznik lahko od kličočega vedno zahteva, da preneha z nadaljimi klici na njegovo
številko, oz. v primeru, da kličoči ni imel privolitve za klic, poda prijavo pri AKOS," poudarjajo
pri IP in dodajajo, da so osebni podatki danes pomemben vir zaslužka. "Podjetja so tako pri iskanju načinov zelo inovativna."
Pogosto pa se tudi posamezniki pri včlanjevanju v razne klube zvestobe, sodelovanju v nagradnih igrah in podobno ne zavedajo dovolj, za kaj so s podpisom soglasja dejansko podali soglasje. "Prav uporaba podatkov za namene neposrednega trženja je pogosto eden motivov zakaj podjetja organizirajo nagradne igre," pravijo pri IP. "Viri pridobivanja podatkov so tako različni. Primarni vir pa je gotovo javni telefonski imenik ter druge javne objave, npr. oglasi na raznih prodajnih portalih za objavo malih oglasov."
Eden od virov so tudi imeniki različnih podjetij. "Svetovni splet in tam javno objavljeni podatki so skoraj neskončen vir podatkov," pravijo pri IP. "V nekaterih primerih pa podjetja podatke celo ugibajo. Posebno področje je pri tem uporaba moderne tehnologije."
Ja, veliko si upajo, ko kar tako klicarijo. Jaz sem imela stacionarno tel. št. v imeniku. Klicarili so za razne …
samo na imenik pogledaš na internetu pa imaš cifre
Telefonske številke dobijo iz vseh možnih naslovov ,kjer ste se prijavili (objavili) telefonsko številko. Obstaja pa obrazec ,ki vas izbriše …