"Vzrok za večje povpraševanje po inštrukcijah je obsežnost snovi pri posameznih predmetih hkrati z ostalimi zahtevami (seminarske naloge, govorni nastopi,..) kar rezultira v pomanjkanju časa, ki naj bi ga učenci porabili, da se zahtevano tematiko "naučijo". Ker so sodobni otroci v šoli tudi do 15h, imajo razne obšolske dejavnosti in seveda, tudi potrebo po prostem času, je izbira inštruktorja, kot oblike pomoči logična," pravijo na centru za inštrukcije Horizont.
Pomanjkanje solidarnosti, stres in tekmovalnost
Poleg preobsežne snovi ter pomanjkanja časa pa osnovnošolci pomoč inštruktorja potrebujejo tudi iz razloga, kot je pomanjkanje solidarnosti med šošolci. Predvsem tisti, ki so zaradi bolezni zamudili razlago v šoli, težko računajo na to, da se jim bo pomagal kateri od sošolcev in drugega, kot najeti inštruktorja, posebej v višjih razredih, pravzaprav ne preostane.
Glavni cilj je dobra ocena, ne pa kvaliteta znanja, ugotavljajo inštruktorji. "Ker vsak predmet šteje, teh pa je lahko tudi šest, sedem ali več, se učencu enostavno nabere preveč snovi."
Učijo se kampanjsko, zato je stres še večji
Zaradi kampanjskega načina učenja, ki je splošna praksa, je stres pred preverjanji in zaključevanji ocen še večji. Mnogi zato inštruktorja najamejo že med letom in ne šele takrat, ko je negativna oceno treba popravljati. "Zato se učenci oziroma starši za inštrukcije odločajo pri prvih znakih nerazumevanja snovi, to je pred preverjanji znanj oziroma po dobljenih prvih ocenah," pravijo na Horizontu.
Zaradi slabih delovnih pogojev nemotivirani učitelji
"Seveda pa je pogost vzrok tudi nerazumevanje snovi v šoli. Učitelj mora v šoli razložiti snov celotnemu razredu, vsak posameznik pa različno hitro dojame razloženo snov, učitelj pa seveda ne more vedeti, kako »globoko« je učenec snov razumel/dojel in se mu tudi žal nima časa posvetiti," ugotavljajo v Ontariu.
Dobri učenci želijo postati še boljši
Potrebe pa se niso le povečale pač pa so se tudi spremenile. Inštrukcij še zdaleč nimajo samo učenci, ki se borijo za pozitivne ocene pač pa celo v večji meri učenci, ki so po uspehu že dobri, želijo pa biti še boljši. "Nekateri starši želijo že takoj v začetku šolskega leta (ali celo šolanja) svojim otrokom omogočiti dober začetek in preprečiti morebitne težave, zato pridejo že zgodaj (npr. že v tistem letu, ko začnejo s tujim jezikom). Na drugi strani pa so starši oz. učenci, ki želijo z lepim uspehom končati devetletko." pravi Ksenija Kozar, direktorica Ontaria.
Učenci se morda včasih preveč zanašajo na to "ah, saj znam, saj bo že šlo". Potem pa vidijo, da njihovo znanje le ni tako blesteče, kot so sprva mislili. "Težje je nato popravljati slabo oceno s testa in predelati večjo količino snovi," opozarja Kozarjeva.
Koliko ur inštrukcij je potrebnih?
Navadno je pred posameznim preverjanjem znanj dovolj le nekaj ur učne pomoči, seveda pa je to odvisno od odvisno od predznanja učenca. "Pomembno je tudi, da nekdo učencu snov dobro razloži in ga osvesti o pomembnosti sprotnega učenja. Učenci, ki so implementirali ta nauk, so bolj samozavestni in tudi potreba po inštrukcijah se zmanjša," pravijo na Horizontu.
"To nas vpraša večina strank. Pravila ni. Nekateri pridejo na inštrukcije pripravljeni, z vprašanji in od posamezne ure odnesejo dovolj za uspeh na preverjanju znanja. Nekateri pa se učijo samo na inštrukcijah in takšni jih imajo precej več," pa ugotavljajo pri GO inštrukcije.