"Danes sem parkiral v P+R Stožice in ugotovil, da obstajata dve ceni za isto stvar. Ker oglašujejo parkirišče za ceno 1,20 evra na dan, sem se odločil za to ugodno varianto. Vendar sem po plačilu na avtomatu ugotovil, da to ne drži, plačal sem namreč 8,40 evra, To pa zato ker sem plačal na napačnem parkomatu. Če bi plačal na levem bi bila cena 1,20 evra, kar sem ugotovil, ko je za mano za isto storitev plačevala druga uporabnica parkirišča," nam je sporočil bralec Robert, ki meni, da gre za ožemanje neveščih uporabnikov.
Stožice so sicer edino parkirišče P+R, kjer je možno plačilo parkiranja po sistemu P+R ali pa po urah. Cena ure je 1,20 evra. Če parkiranje plačaš kot P+R in ne po urah, za ta denar dobiš celodnevno parkiranje in še dve vožnji z mestnim avtobusom,.
Kot je izkusil naš bralec Robert, sedem ur parkiranja lahko stane 8,40 evra, če si uporabnik P+R pa le evro dvajset.
In kdo je uporabnik P+R? Kratica pomeni parkiraj in se pelji z avtobusom, omogoča pa, da se uporabnik do obrobja mesta pripelje z avtom, pot v mesto pa nadaljuje z javnim prevozom, na svoji spletni strani pojasnjuje Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice (JP LPT).
V Stožicah je za uporabnike in neuprabnike P+R različen postopek plačila. Tako uporabniki P+R kot drugi na vhodu vzamejo listek in nato na zelenem avtomatu (Urbanomatu) plačajo parkirnino, potrdilo o plačilu namestijo v vozilo in ga na izhodu pokažejo zaposlenemu, ki jim odpre zapornico.
Drugi uporabniki bi morali pred izhodom parkirnino plačati na modrem avtomatu.
Čeprav ni nobenega nadzora, vsak sedmi plača po urah
"V letu 2018 je bilo 4179 uporabnikov, ki so parkirnino poravnali po urah in 28.940 uporabnikov, ki so parkirnino poravnali na sistemu P+R," kažejo podatki JP LPT.
A podatki kažejo, da večina uporabnikov parkirišča P+R Stožice goljufa. Parkirnino plačajo, kot da so uporabniki sistema P+R, a vozovnic za avtobus ne izkoristijo. Več kot pol jih ne izkoristi niti ene vožnje. Za primerjavo, med tistimi, ki plačajo parkirnino na Dolgem mostu, ostane neizkoriščenih le 9 odstotkov vozovnic za avtobus, na parkirišču P+R Ježica pa le odstotek. Več podatkov je v spodnji tabeli.
Na vprašanje, ali so morda razmišljali sankciji za voznike, ki izkoristijo možnost parkiranja P+R, ne pa voženj, na JP LPT pravijo, da ne. "Kot dokazujejo podatki, se za vožnjo z avtobusom odloči večina večina uporabnikov na večini parkirišč P+R, seveda pa se nekateri odločijo za nadaljevanje poti s pomočjo drugih trajnostnih načinov premikanja – hoje, kolesarjenja, tudi sopotništva," pravijo.
Če je tako, pa ni jasno, zakaj so v Stožicah sploh postavili parkomat za plačilo parkirnine po urah. Najbrž prav vsi, ki tam parkirajo, izberejo vsaj en trajnostni način premikanja, na primer hojo, saj verjetno nihče ne parkira zato, da bi sedel v avtu.
Na JP LPT so pojasnili, da zaradi možnosti večdnevnega parkiranja. Parkirnina P+R namreč velja le za tisti dan, ko je bila plačana in se je ne da plačati za več dni. "Če uporabnik parkira za daljši čas oziroma parkira za več dni, se obračuna urno parkiranje," pravijo. A to bi bil kar drag špas, saj se vsaka ura od sedmih do sedmih obračuna 1,20 evra na uro, nočna tarifa od sedmih zvečer do sedmih zjutraj pa je 1,80 evra za vso noč.
Druga P+R parkirišča možnosti plačila po urah nimajo.
janez.zalaznik@zurnal24.si
Da ne izkoristijo avtobusov poleg plačane P+R? To je tisto... Se zmišljujem ta možni primer: Zakaj bi šel z avtobusom, …
Prvo kot prvo, ni plačal na napačnem avtomatu, ampak na parkomatu za tisto parkirišče. Če bi bral nalepke na parkomatih, …
Kje hudiča piše, da je treba vozovnico za avtobust nujno in pod mus izkoristiti, če ne greš v zapor???? Ne …