Kdo je res odnesel Žagarja

Foto: Anže Petkovšek
Foto: Anže Petkovšek
Odstop. Žagar uradno odšel zaradi očitkov, neuradno so v ozadju pritiski zaradi razpisa za elektronsko cestninjenje. Nadzor. Na ministrstvu ne vedo, koliko bo ta sistem sploh stal.
Oglej si celoten članek

V ozadju odstopa Antona Žagarja z mesta vršilca dolžnosti direktorja direktorata za infrastrukturo na ministrstvu za infrastrukturo in prostor (MZIP) naj bi bili po naših informacijah pritiski zaradi razpisa Družbe za avtoceste v RS (Dars) za uvedbo elektronskega cestninjenja.

Dokument o nepravilnostih

Menda naj bi Žagar želel, da se razpis za izvajalca sistema, ki je že v teku, razveljavi. V dokumentu, ki smo ga dobili v uredništvu in ga je spisal prav Žagar, tik preden je zapustil ministrstvo, tako piše, da direktorat oziroma ministrstvo, ki bi moralo spremljati in nadzirati investicijo, sploh ni dobilo investicijskega načrta, niti ni seznanjeno z investicijsko vrednostjo, ki naj bi bila med 60 in 160 milijoni evrov. Dokument opozarja tudi na to, da bi morali izdelati novo primerjavo te investicije s preostalimi možnimi izvedbami cestninjenja, da bi se preverilo, ali bi lahko Dars s kakšnim cenejšim in manj tveganim sistemom pod črto pobral več cestnine.

Zaradi sedanjih razpisnih pogojev, je opozorjeno v dokumentu, bi lahko obstajala tudi nevarnost, da se večina dobrih ponudnikov ne bo odločila za prijavo na razpis. Težava naj bi se skrivala v tem, da mora izvajalec deset let sam financirati sistem, ta naj bi se na upravljalca prenesel brez kakršnegakoli plačila, DDV za celotno investicijo pa bi bilo treba plačati vnaprej. Dars v odgovorih na vprašanja morebitnih ponudnikov menda sicer trdi, da na trgu obstajajo ponudniki, ki lahko pod razpisnimi pogoji oddajo ponudbo. Tako naj bi se že govorilo, da “je v ozadju že vse dogovorjeno z avstrijskim Kapschem”. Zaradi vsega naštetega naj bi na Darsu že dobili dva zahtevka za revizijo postopka. Žagar Dars v dokumentu označi za tempirano bombo, uprava družbe pa naj ne bi bila sposobna reševati teh problemov.

Žagar je potrdil, da so Dars zaprosili, naj jim v vednost pošljejo investicijski načrt: "Ministra je zanimalo, kolikšna je okvirna vrednost investicije, in če jaz kot direktor direktorata nimam investicijskega načrta, mu te informacije ne morem dati." Dodal je, da je minister želel, da bi se rok za oddajo ponudb na razpisu podaljšal za 15 dni, da bi se lahko seznanil z investicijo; podaljšal se je za 12 dni. Žagar je ob tem ocenil, da se ponudniki, ki niso nameravali že pred tem oddati ponudb, zdaj v zadnjem trenutku ne bodo premislili.

"Javni razpis, ki ga vodi Dars, je v popolni ingerenci Darsa. Direktorat, ki sem ga vodil še pred nekaj urami, ne more neposredno vplivati oziroma se vmešavati v odločitve Darsa," je poudaril Žagar. Dodal je, da ministrstvu želi predvsem, da bi Dars ta posel oddal, saj se o njem pogovarjamo že več kot desetletje. "Če bi Dars ministru pojasnil, kako je s to investicijo, jaz v njem ne bi videl težav," je dodal Žagar, ki meni, da je razpis sicer transparenten.

Dars bo pojasnil jutri


Razpis, ki je bil objavljen 11. februarja, je tako odprt do 26. aprila, na ministrstvu pa ga niso želeli komentirati, ampak so nas usmerili na Dars. Na sklop vprašanj Darsu, s katerimi smo želeli preveriti navedbe iz dokumenta, pa nam z Darsa danes niso odgovorili. Pojasnili so le, da bodo odgovore zaradi odsotnosti pristojnih posredovali v četrtek.

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.