Ljubljanski potniški promet je leta 2016 začela uporabljati zastaranje dobroimetja, kar pomeni, da se bo znesek, ki ga imate na kartici Urbana, spremenil v nič, če bo kartica pet let neaktivna.
Po preteku petih let od zadnje aktivnosti s kartico znotraj sistema Urbana kartica Urbana postane neaktivna.
Po ponovni aktivaciji je stanje nič
"Uporabnik lahko neaktivno kartico Urbana ponovno aktivira z vpisom v bazo aktivnih kartic, kar lahko izvede na potniški blagajni LPP," je navedeno na spletni strani LPP. Na tak način ponovno aktivirana kartica Urbana ima začetno stanje dobroimetja 0 (nič).
Pri LPP se sklicujejo na splošni zastaralni rok za vse terjatve, ki znaša, če ni drugače določeno, pet let.
"Zastaranje pomeni, da po petih letih poteče rok, v katerem je bilo mogoče koristiti naloženo dobroimetje oz. ko je uporabnik (upnik) še lahko zahteva, da prevoznik (dolžnik) izpolni obveznost do njega," pojasnjujejo pri LPP. "Ko preteče petletni zaastaralni rok za dobroimetje, to pomeni, da dobroimetja ni več in je stanje 0." Tako je opredeljeno tudi v 15. členu Splošnih prevoznih pogojojev MPP.
Za aktivnost kartice se šteje uporaba kartice v celotnem sistemu Urbana, denimo tudi, da se jo uporablja samo v Mestni knjižnici. "Če kartica zaradi neuporabe postane neaktivna, jo imetnik lahko ponovno aktivira le v Potniškem centru LPP, na Slovenski cesti 56 v Ljubljani," še razlagajo pri LPP.
Od leta 2016 zbrisali 343.514,56 evrov
Sredstva dobroimetja postanejo prihodek družbe LPP, tako kot prihodek od prodanih vozovnic. "V povprečju se iz tega naslova letno nabere za 114,500 evrov sredstev," pojasnjujejo pri LPP.
Samo v letu 2018 je denimo postalo neaktivnih 42.206 kartic. "Povprečni znesek v letu 2018, ki se je izbrisal s kartice zaradi neuporabe, je bil 3,11 evre," še navajajo pri LPP. "V letu 2018 je bilo teh sredstev v višini 131.291,29 evrov."
Od leta 2016, ko so pričeli z zastaranjem dobroimetja, pa do konca leta 2018, je LPP na ta način pridobil za 343.514,56 evrov sredstev.
Pri LPP ocenjujejo, da gre pri zastaranju kartice po vsej verjetnosti za uporabnike, ki se z avtobusom vozijo samo občasno, na primer zaradi slabih vremenskih razmer, okvare avtomobila, ali pa za turiste, bodisi iz drugih krajev po Sloveniji ali iz tujine.
ZPS: Izbris upravičen le ob tehtnih razlogih
Na Zvezo potrošnikov Slovenije se z vprašanji glede zastaranja dobroimetja na kartici še ni obrnil nihče. Menijo sicer, da bi bilo sicer najbolje, da bi dombroimetje uporabnikom, v kolikor kartice ne nameravajo več uporabiti, izplačalo.
"Ne vidimo sicer potrebe po tem, da se dobroimetje op petih letih neaktivnosti izbriše, razen, v kolikor bi obstajali na strani izdajatelja zelo tehtni varnostni, tehnični ali drugi utemeljeni razlogi," pravi Jasmina Bevc Bahar. "V vsakem primeru je bistveno, da so uporabniki s tem ob nakupu seznanjeni. Po našem mnenju pa bi bila do uporabnikov najbolj prijazna rešitev, da se jim lahko dobroimetje, če kartice ne nameravajo več uporabljati, na zahtevo izplača."
Kaj pa je par sto jurjev na tisto podlago,ki jo je skozi leta pobasal v žepe...
Če ne živiš v Ljubljani, je treba torej v Ljubljano OBVEZNO z avtom. Sicer me pa vedno manj mika Ljubljana, …
Evo sploh se mi ne da več čitat ostalega ! Jebite se !