Okoli 15. ure je ob postroju ekipe policistov letalcev in tehnikov slovenska tla prvič občutil popolnoma nov policijski helikopter, ki bo v prihodnje namenjen najrazličnejšim policijskim akcijam, na zahtevo slovenske policije pa je bil v tovarni tudi posebej prilagojen za reševanje v gorah in prevoz obolelih oziroma poškodovanih oseb.
Helikopter Agusta Westland AW 169 bo dobesedno delovni konj policije v naslednjih letih, ker gre za sodoben in zmogljiv zrakoplov. Krasijo ga visoka hitrost letenja, velik doseg in visoka masa dodatne obtežitve. Helikopter so izdelali v italijanski tovarni Aguste Westland, k nam sta ga pripeljala italijanska pilota, ki sta ob prihodu na Brnik s počasnim manevrom parkirala helikopter pred policijskim hangarjem natančno, kot da bi šlo za policijsko marico, ne pa zrakoplov.
Sledil bo natančen pregled pred prevzemom in če bo vse v redu, bodo v naslednjih dneh opravili še vso potrebno papirologijo, da bo novinec uradno vpisan v register slovenskih zračnih plovil ter bo s tem dobil potrebna dovoljenja za uporabo. Helikopter, že obarvan v barve in oznake naše policije, sicer slovensko oznako že nosi, a je bila danes še prekrita, namesto nje je za čas dveurnega leta iz Italije na Brnik veljala dodana italijanska registrska oznaka. Vanj morajo tudi še vgraditi nekaj dodatne opreme, kot so snemljivi medicinski interier ali zunanji reflektor, ki bo prišel za helikopterjem po cesti.
Celotna vrednost nakupa z DDV je bila sicer 14,62 milijona evrov, Italijani pa so z dobavo zamujali dva tedna, saj so morali še odpraviti nekatere ugotovljene napake.
Takoj po pristanku so si ga policijski piloti (med njimi tudi dve ženski predstavnici) od zunaj z zanimanjem ogledovali in ugotavljali različne novitete, s katerimi doslej morda še niso imeli opravka.
Poveljnik policijske letalske enote na Brniku Dejan Kink je povedal, da je prihod novega 4,5 tonskega helikopterja, ki ima poleg dveh pilotov prostor še za do 10 oseb na krovu, za policiste prav gotovo poseben dan, saj gre za prvi takšen dogodek po kar 12 letih. Trenutno ima policija samo dva plovna helikopterja, ker so preostali štirje v popravilu in se še ne ve, koliko od njih in kdaj se bodo sploh vrnili v operativno rabo. Kink je pojasnil, da je novi AW169 zelo zmogljiv večnamenski helikopter, kakršnega je policija tudi najbolj potrebovala. Izpostavil je njegovo varnost, saj lahko v primeru okvare enega leti in pristane tudi zgolj z drugim motorjem. Hkrati je njegov doseg takšen, da bo lahko poletel z Brnika do Lendave in nazaj brez potrebe po dotakanju goriva, primeren je tudi za natančne operacije pri gorskem reševanju. Izpostavil je tudi njegovo enostavno servisiranje, kar je pomemben vidik pri kar najboljšem izkoristku.
Poznavalci hvalijo njegovo sodobno potniško kabino, hitrost in moč ter zelo dobro preglednost, je tudi razmeroma tih helikopter.
Tehnični podatki Agusta Westland AW169
Pogon: dvomotrni helikopter, turbinska motrja Pratt & Whitney 210 A
Posadka: dva pilota in tehnik letalec
Kapaciteta: odvisno od konfiguracije, do 10 potnikov
Posebnosti: štiriosni avtopilot z možnostjo lebdenja.
Masa: maksimalna vzletna masa 4.800 kilogramov, od tega 1.650 kilogramov uporabne mase (posadka, gorivo, tovor).
Maksimalna hitrost: 306 km/h
Oprema: zunanji vitel, oprema za desantiranje osebja, reflektor velike moči, kljuka za zunanji rovor, snemljivi medicinski interier z enimi nosili.
Agusta Westland AW169 je zelo mlad helikopter, prvič je prišel v operativno rabo šele leta 2015, doslej pa ga je po dostopnih informacijah za reševalne in druge naloge vključilo v svoje flote že sedem držav. Prav ta tip helikopterja je bil udeležen tudi v odmevni nesreči pred skoraj natanko letom dni, ko je v njegovem strmoglavljenju po odhodu s stadiona nogometnega moštva Leicester City v Veliki Britaniji umrl njegov lastnik, multimilijarder Vichai Srivaddhanaprabha. Umrlo je vseh pet ljudi na krovu. Preiskava je pokazala, da je do tragedije prišlo zaradi napake na zadnjem rotorju, ker je popustil ležaj pogonske gredi, ta pa se je odvila.
Na vprašanje Žurnala24 je Kink pojasnil, da so v tovarni zaradi takratne nesreče sprejeli vrsto dodatnih ukrepov, ki preprečujejo ponovitev takšnega scenarija. Tako ima helikopter na določen časovni razpored predvidene dodatne preglede rotorja, 27 senzorjev tresljajev pa stalno beleži podatke o delovanju plovila. Ti podatki se bodo nato z Brnika pošiljali v matično tovarno, kjer bodo z analizo natančno spremljali delovanje in vnaprej zaznali morebitno potrebo po nepredvidenem, a pravočasnem servisiranju.
Roberta Kralja, enega najbolj izkušenih helikopterskih pilotov v Sloveniji, pa smo povprašali, ali bo lahko AW169 tako trdoživ, kot sta bila obstoječa Agusta-Bell AB 412 oz. AB 212, ki sta od prve polovice 80. let tvorila udarno policijsko navezo, zaradi težav pri dobavi rezervnih delov pa sedaj obležala v hangarju na Brniku. "To pa gotovo ne, bell se ne bo nikoli več ponovil. To je bil dobesedno traktor!," je odvrnil z nasmeškom glede legendarnega helikopterja, katerega izvor sega več kot 50 let v preteklost.
Helikopterja si preveč od blizu še nismo smeli pogledati, saj primopredaja uradno še ni bila zaključena, novo pridobitev pa bodo pri policiji v kratkem in po vseh končanih postopkih vpeljave temeljito predstavili slovenski javnosti. Posadke pilotov in tehnikov pa so se na njem že delno izurile.
Razen enega, ki ga je izdelala družba Eurocopter, ima slovenska policija sicer v svoji sestavi le helikopterje znamke Agusta različnih tipov. V letu 2021 je predviden nakup še enega helikopterja, dva obstoječa pa naj bi glede na trenutne načrte šla v odpis, tako da bo policija imela na razpolago pet helikopterjev za različne naloge.
...se pravi Alfa Romeo med helikopterji....
Ko bo strmoglavil bo nova šara. Ali pa se bo kvaril kot znameniti policijski čoln. Precenjen.
Cena je okoli 14 miljonov ,kar pomeni,da bi Slovenija z lahkoto kupila dva v tem trenutku ,če bi krivosodje odločilo …