Nova britanska raziskava je pokazala, da je analiza všečkov na Facebooku lahko zelo učinkovit način za napovedovanje osebnostnih lastnosti in opredelitev.
Raziskovalci Psihometričnega centra na Univerzi v Cambridgeu so na osnovi analize všečkov 58.000 prostovoljcev s posebnim algoritmom s 95-odstotno verjetnostjo napovedali, ali je nekdo temnopolt ali belopolt, s 85-odstotno pa, ali je demokrat ali republikanec.
V dveh tretjinah primerov jim je uspelo ugotoviti, ali nekdo kadi, uporablja droge ali pije alkohol, v nekaterih primerih pa celo, ali so starši uporabnika ločeni. Raziskava je pokazala tudi 82-odstotno ujemanje pri določanju verske usmeritve.
"Like" je informacija o osebi
Eden od avtorjev raziskave, David Stillwell, pravi, da bodo všečke nekega dne uporabljali oglaševalci za ciljno vsmerjeno prodajo izdelkov posameznikom.
"To, kar je pri všečkih zanimivo, je, da nekaj pomenijo," pravi. "Ko enkrat razumerš, da določen 'like' pove nekaj konkretnega o osebi." Z analizo všečkov so denimo ugotovili, kaj s svojim časom počnejo ekstrovertirani ljudje, kaj ljudje z liberalnim prepričanjem itd.
"Daje nam vpogled v razumevanje psihologije uporabnikov," pravi Stillwell. "Pečen krompirček je v korelaciji z višjo inteligenco, osebe, ki so jim všeč Temni vitezi (Dark Knight), pa imajo manj prijateljev na Facebooku."
Alarm za varovanje zasebnosti
Zagovorniki varovanja osebnih podatkov opozarjajo, da bi ob tej raziskavi uporabnikom Facebooka morali zazvoniti "alarmni zvonovi".
Raziskava je bila objavljena v znanstveni reviji Proceedings of the National Academy of Sciences.
Začaran krog monoteizma<br />Se počutite ujetega v monotonijo monoteizma? Ste ujetnik sistemsko kolektivne zavesti? Ali mislite s »svojo glavo«? Ste …