Sinočnja napoved ministrice Simone Kustec, da se bodo z 18. majem v šole začele vračati določene skupine učencev, poraja ogromno vprašanj, na katere trenutno še ni odgovorov.
V šolske klopi naj bi se vrnili le maturantje in ostali dijaki strokovnih šol zaključnega letnika, devetošolci, učenci prve triade od 1. do 3. razreda osnovne šole in vrtčevski otroci. Ostali šolajoči bodo to šolsko leto zaključili od doma. Učenci, starejši od 12 let, bodo morali v šoli obvezno nositi maske, mlajši ne.
Kako poskrbeti za primeren razmak med učenci v razredih? Kako izvajati pouk v prvi triadi? Čiščenje in dezinfekcija prostorov, hkratno učenje prej skupnega, zdaj razdeljenega razreda, kako nadomestiti učitelje, ki morda sami spadajo v rizično zdravstveno skupino ...
"Ne bom rekel, da nas je strah, imamo pa veliko veliko pomislekov in vprašanj."
Gregor Pečan, vodja Združenja ravnateljic in ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva Slovenije
"Vprašanj, ki jih je potrebno zastaviti, in nato nanje dobiti vsaj približne odgovore, je ogromno," je za Žurnal24 v prvem odzivu danes zjutraj povedal predsednik združenja ravnateljev osnovnega šolstva Gregor Pečan, ki v tem trenutku še ne ve, kako bo po šolah, tudi njegovi matični, organiziran pouk 18. maja.
"Začenjamo z najbolj zahtevno populacijo otrok"
"Vsi smo na popolnoma neznanem terenu. Startati šole 1. septembra po dveh mesecih odsotnosti ni problem, težava pa je v zdajšnjih razmerah začeti spet pouk, pa še to le v omejenem delu. Treba je vedeti, da bomo začeli z najbolj zahtevno populacijo otrok, starih do 8 let, ki jo je najtežje pripraviti do držanja socialne razdalje. To bo zelo zahtevna naloga," je razjasnil glavne izzive.
"Upamo, da bomo dobili čim konkretnejša navodila, ki bodo podkrepljena z zdravstveno stroko, čeprav so tudi zanje tako kot za nas vse te razmere nekaj povsem novega. Noben družbeni sistem doslej še ni bil v podobni situaciji," pravi Pečan.
Šolsko ministrstvo, ki ga vodi Simona Kustec, je po Pečanovih besedah napovedalo, da se bo v prihodnjih dneh oziroma v najkrajšem času ustanovila strokovna delovna skupina, ki bo pred odprtjem šol zastavljala prava vprašanja in dobivala tudi odgovore nanje. "Zelo močno pa upamo, da se tokrat ne bo ponovila velikokrat prevladujoča praksa, da so v takšne skupine imenovani teoretični strokovnjaki, ki nikoli niso niti poučevali v razredih niti niso vodili šol, ter zato o teh stvareh vedo še bistveno manj, kot vemo ravnatelji, podravnatelji in učitelji. V tem trenutku resnično nimamo časa za debate in teoretiziranje."
"V tem trenutku resnično nimamo časa za debate in teoretiziranje."
Gregor Pečan
Odlična priložnost za prečiščenje učnega načrta
Pečana sicer samo zaključevanje šolskega leta ne skrbi, po njegovih besedah je ocenjevanje v tem hipu eden manjših izzivov, čeprav skuša majhna skupina učiteljev in somišljenikov to v javnosti prikazati kot velik problem. Pečan trdi, da velika večina učiteljev in učiteljic dobro pozna svoje učence in znajo zato tudi oceniti, koliko se je posamezni učenec v zadnjih šestih tednih od doma trudil in delal za šolo. Pečana pa zopet moti, da so se tudi na tem področju javili razni teoretski strokovnjaki in od daleč razglabljali o stvareh, s katerimi sami nimajo opravka.
Vodja slovenskih ravnateljev priznava, da bo zaradi izrednih razmer veliko šolske snovi ostalo nepredelane in premalo utrjene, kar bo po njegovem brez posebnih težav mogoče nadomestiti v prihodnjem šolskem letu. A Pečan hkrati opozarja, da je zaradi nastalih razmer zdaj idealna priložnost, da pristojne šolske ustanove prečistijo učne načrte in iz njih odstranijo nepotreben balast, "o čemer se sicer neuspešno govori že leta in leta."
šolstvo je bilo že od nekdaj polje eksperimentov, v peskovniku se igrajo vse mogoči profesorji in bistroumneži, politiki in še …
Neumno je bilo že to, da so sploh zaprli šole in vrtce. Zato bi morali zdaj vse otroke spraviti nazaj …
Čimprej bo potrebno zmanjšat veliko preobsežen šolski program, pa bo vsem lažje.