Kaj storiti, če ste všečkali to

Foto: Facebook
Foto: Facebook
Z nekaj kliki do avtomobila, vrednega 30.000 evrov. Sladke besede, s katerimi so mnoge speljali na limance.
Oglej si celoten članek

Družbena omrežja so v zadnjih tednih preplavile nagradne igre, ki naj bi jih organizirale slovenske izpostave znanih avtomobilskih znamk. Vsem objavam je skupno to, da kot nagrado ponujajo avtomobile, vredne več deset tisoč evrov. 

Objave na lažnih profilih Mercedesa, BMW-ja in Volkswagna je všečkalo več tisoč uporabnikov Facebooka. Uporabniki so tako všečkali stran, objavo, v komentarju označili dva prijatelja in delili objavo. Objave so se tako kot ogenj razširile.

Da gre za lažno nagradno igro, razkrije podroben ogled Facebookove strani, ki je ustvarila objavo. Takšna zloraba znanih blagovnih znamk ni nekaj novega. "V Sloveniji jih redno opažamo že vsaj zadnjih pet let, o njih tudi večkrat obveščamo uporabnike preko projekta Varni na internetu," pravijo na Si-cert.

Slovenija Pozor, če ste všečkali to fotografijo

Kaj je cilj lažnih profilov?

"V večini primerov gre za dve vrsti goljufije. Največkrat preko teh nagradnih iger poskušajo prepričati uporabnike, da se včlanijo v komercialni SMS klub, ki jih stane približno 20 evrov na mesec," en primer opišejo na Si-cert. "Smo pa obravnavali tudi že veliko primerov, kjer so goljufi uporabnike obvestili, da so bili izžrebani, nato pa so pod krinko prevzema nagrade od njih želeli pridobiti kodo za Paysafecard v višini 50 evrov."

Kaj lahko zavedeni uporabnik stori?

Strokovnjaki pri Si-cert svetujejo, naj uporabniki, ki so všečkali lažni profil in delili objavo z nagradno igro, to objavo na svojem profilu izbrišejo, všeček na lažni Facebookovi strani pa umakne. "V primeru, da je prišlo do včlanitve v SMS klub, pa naj preverijo, kako se najlažje odjaviti iz kluba. Običajno je treba samo poslati SMS s ključno besedo na določeno številko," rešitev težave opišejo na Si-cert. 

Foto: Facebook obvestilo BMW

"Če je nekaj predobro, da bi bilo res ..."

Pri BMW Slovenija so stran, na kateri so objavili lažno nagradno igro, že prijavili Facebooku in na zavajajočo stran opozorili svoje sledilce z objavo na njihovi uradni strani. "Uporabniki družbenih omrežij lahko prepoznajo naše kanale in kanale naših pooblaščenih prodajalcev tako, da si pogledajo informacije o kanalu, kjer je jasno navedeno, da gre za uradno stran blagovne znamke. Povezave do kanalov lahko najdejo tudi na naši spletni strani www.bmw.si," pojasnjuje tiskovna predstavnica Maja Ilec. 

Kot je še dodala, samo občasno organizirajo nagradne igre za navdušence vozil BMW in MINI, pogosteje pa nagradne igre organizirajo njihovi pooblaščeni prodajalci. "Uporabnikom družbenih omrežij svetujemo, da so previdni in da preverijo, ali je organizator nagradne igre, dogodka ipd. zares uradni zastopnik določene znamke in se šele takrat odločijo za sodelovanje. In seveda velja tudi kanček zdravega razuma, saj, če nekaj deluje predobro, da bi bilo res, navadno tudi je tako."

"Kaj pa je to kaj takega?" Ne preslišite opozoril!

dezurni@zurnal24.si

Obišči žurnal24.si

Komentarjev 4

  • 13:46 17. September 2018.

    Kaj storiti... jah najbolje bo, da se čim prej naročiš pri psihiatru.

  • 12:52 17. September 2018.

    Nepismena teleta pa takoj vseckat in deliti...neumnost in debilnost nima meja.

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.