Ob ponedeljkovem dogovoru o pomoči tako imenovane trojke (Evropske komisije, Evropske centralne banke in Mednarodnega denarnega sklada) Cipru so evropski partnerji od države zahtevali, naj se zaveže, da dogovora ne bo treba potrjevati v parlamentu.
Kako to, da je Ciper pristal na to, čeprav je prvi predlog poslal v parlament, smo vprašali strokovnjaka za mednarodne finance Mojmirja Mraka.
Bi padel tudi drug predlog?
"Verjetno so ciprski voditelji predstavili, da je bil osnovni problem, zaradi katerega parlament ni podprl dogovora o pomoči, davek na vloge do sto tisoč evrov. Ali bi stvar v parlamentu prav tako padla, če bi bil predlog drugačen, pa težko ocenim," pravi Mrak.
Na vprašanje, kaj potrjevanje ali nepotrjevanje v državnem parlamentu pomeni za suverenost države, Mrak odgovarja: "To je sicer pravno vprašanje. Definitivno pa, če greš po pomoč, ki je dana pod določenimi pogoji – to pa ni le ciprska, ampak tudi grška in španska – to vpliva na zmanjšanje suverenosti. V prejšnjih primerih so parlamenti to sicer sprejeli, a je to kljub temu zmanjšalo njihovo suverenost."