Južna meja se zapira

Foto: Žurnal24 (Foto: BOBO)
V nasprotju s padanjem mej na notranjih mejah EU se krepi meja s Hrvaško. Za vzpostavitev južne meje bo Slovenija letos in v naslednjih dveh letih namenila 260 milijonov proračunskih sredstev.
Oglej si celoten članek
Medtem ko na notranjih mejah EU v teh dneh odstranjujejo objekte, se krepi nadzor na meji s Hrvaško. Nadzornih točk, na katerih bo poostren nadzor ljudi, fitosanitarni, carinski in inšpekcijski nadzor, je šest: Gruškovje, Obrežje, Jelšane, železniški mejni prehod Dobova, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana in Luka Koper.

Državljane tretjih držav bo doletela temeljita mejna kontrola: natančno bodo preverjali ustreznost njihovih dokumentov, povedati bodo morali, zakaj prihajajo v EU in koliko časa bodo ostali. Policisti so že opremljeni z najsodobnejšimi napravami, imajo pse, konjenike in helikopterje. Za nadzor sumljivih vozil v notranjosti države pa bodo uporabljali "schengen bus" vozilo z (med drugim) detektorji za mamila, eksplozive in radioaktivne snovi.

Cena južne meje
Slovenija bo za vzpostavitev južne meje letos in v prihodnjih dveh letih skupaj namenila okoli 260 milijonov evrov proračunskih sredstev. Največji del davkoplačevalskega denarja bo šel za plače tako imenovanega "schengenskega kadra". V prihodnjih dveh letih kar 86 milijonov evrov. Iz letošnjega proračuna je bilo za plače policistov in carinikov na južni meji že porabljeno 42 milijonov evrov, kar skupaj znese kar 128 milijonov evrov.


Po besedah Franca Frattinija je padec mej res lepo božično darilo.  © AFP

 
Mate: S schengnom bomo res del Evrope
Schengenska širitev je ob uvedbi evra "za naše državljane tista najbolj otipljiva oblika vstopanja v evropski prostor", je povedal slovenski minister Dragutin Mate. "Zdaj bomo s prostim gibanjem v EU dejansko začutili, kot prvič z uvedbo evra, da smo del Evrope in enakovredni državljani v EU," je poudaril.

Današnja odločitev je plod procesa, ki ga je EU, še posebno pa Nemčija, Portugalska in Slovenija kot predstavnice prihodnjega predsedujočega tria, začela na neformalnem zasedanju notranjih ministrov lani v Tamperah in se je na začetku zdel zelo težaven, je razložil minister. Portugalska je izvedla tehnični del in nadzorovala potek, Slovenija je prevzela koordinacijo med novimi članicami, Nemčija pa je pomagala pri koordinaciji med starimi, je pojasnil.

"Vse države so izpolnile vse zahtevane kriterije, tako varnostne standarde na kopenski in morski meji kot popolnost delovanja schengenskega informacijskega sistema prve generacije," je poudaril Mate. "S skupnimi napori" so bile odpravljene "vse pomanjkljivosti", največ jih je bilo na Slovaškem, je zatrdil in povedal, da je "občutek zelo dober", sploh zato, ker je Slovenija k uspešnosti projekta veliko prispevala.

Frattini: Lepo božično darilo
Notranji ministri Evropske unije so na zasedanju v Bruslju dokončno potrdili širitev schengenskega prostora brez nadzora na notranjih mejah EU z devetimi državami, tudi Slovenijo. Tako se bo schengensko območje 21. decembra razširilo s 15 na 24 držav.

Širitev bo državljanom teh devetih držav, tudi Slovencem, omogočila potovanje brez potnih listin po schengenskem prostoru, ki bo razširjen meril 3,6 milijona kvadratnih kilometrov.

To je "res lepo božično darilo", ena od najotipljivejših prednosti evropskega državljanstva, poudarja evropski komisar za pravosodje, svobodo in varnost Franco Frattini. Komisar hkrati zagotavlja, da z olajšanjem gibanja ljudi, ki bodo lahko brez preverjanja potnih listin potovali vse od Lizbone do Talina, schengenski prostor ne bo prav nič manj varen.

Odstranjevanje objektov na meji že poteka
Na nekaterih mejnih prehodih z Italijo, kjer bo 21. decembra ob vstopu Slovenije v schengensko območje odpravljen mejni nadzor, so že začeli odstranjevati kontrolne kabine. Kot so sporočili z ministrstva za javno upravo, bodo v prvi fazi do 21. decembra odstranili prometno signalizacijo in odprli zapornice na prehodih z Italijo, Avstrijo in Madžarsko. V drugi fazi do konca marca 2008 pa naj bi odstranili nadstrešnice, kabine in otoke ter preostale ovire in celovito uredili površine.

Na mejnem prehodu Vrtojba je Cestno podjetja Gorica, ki so ga kot izvajalca del izbrali na Družbi za avtoceste v RS (Dars), danes začelo rušiti kontrolne kabine. Do 21. decembra bodo porušili vse kabine z izjemo dveh, odstranili tako imenovana otoka, uredili prometno signalizacijo in zagotovili avtocestni promet na območju mejnega prehoda, so povedali na Darsu. Po njihovih podatkih bodo dela stala okoli 200.000 evrov.


Obišči žurnal24.si

Komentarjev 0

Napišite prvi komentar!

Pri tem članku še ni komentarjev. Začnite debato!

Več novic

Zurnal24.si uporablja piškotke z namenom zagotavljanja boljše uporabniške izkušnje, funkcionalnosti in prikaza oglasnih sistemov, zaradi katerih je naša storitev brezplačna in je brez piškotkov ne bi mogli omogočati. Če boste nadaljevali brskanje po spletnem mestu zurnal24.si, sklepamo, da se z uporabo piškotkov strinjate. Za nadaljevanje uporabe spletnega mesta zurnal24.si kliknite na "Strinjam se". Nastavitve za piškotke lahko nadzirate in spreminjate v svojem spletnem brskalniku. Več o tem si lahko preberete tukaj.