Po tem, ko je odbor za zunanjo politiko sprejel izhodišča za začetek pogajanj z Madžarsko, so na infrastrukturnem ministrstvu Madžarom že predlagali šest terminov za šest krogov pogajanj, kjer naj bi obravnavali različne vsebine pogovorov. "Pričakujemo, da bi v maju lahko poročilo o poteku pogajanj predstavili vladi, nato pa še v tem mandatu vsaj parafirali meddržavni sporazum," je navedel državni sekretar na infrastrukturnem ministrstvu Jure Leben.
Podpis meddržavnega sporazuma bi sicer utegnile nekoliko zamakniti še madžarske parlamentarne volitve, ki bodo 8. aprila, in tudi morebitna koalicijska neusklajenost glede te teme pred volitvami.
Naslednji teden pred vrhovno sodišče
A še pred pogajanji infrastrukturno ministrstvo oziroma vlado čaka obravnava na vrhovnem sodišču, 14. marca, kjer bosta predvidoma mnenje, kot vabljena, predstavila tudi Leben in predsednik vlade Miro Cerar.
Na podlagi njunih argumentov in ostalih informacij bo vrhovno sodišče na podlagi navodil ustavnega sodišča moralo presoditi, ali je vlada kot organizatorka referendumske kampanje volivce stvarno, celovito in transparentno informirala. Če bo ugotovilo nepravilnosti, bo moralo presoditi še, ali so oziroma bi lahko vplivale na izid glasovanja na referendumu. V skrajnem primeru vrhovno sodišče lahko določi, da je treba na referendum znova oziroma zakon razveljavi.
"Želimo rešiti denar za pripravljalna dela"
A na drugi strani pogovori glede financiranja tečejo naprej. Slovenija si tako prizadeva "rešiti" že pridobljenih 44 milijonov evrov evropskih sredstev za pripravljalna dela, ki jih je Slovenija za projekt dobila v okviru instrumenta za povezovanje Evrope (Cef). Pravico do črpanja teh sredstev ima namreč projektno podjetje 2TDK, ki pa zaradi neuveljavitve zakona o drugem tiru še nima potrebne koncesije.
"Želimo rešiti denar za pripravljalna dela, predlog pred Evropsko komisijo je predlog, da bi naredili aneks k financerski pogodbi tako, da bi prenesli pravico do porabe sredstev na ministrstvo in direkcijo za infrastrukturo, na tak način bi sledili časovnici, saj so pripravljalna dela na kritični točki," je izpostavil Leben, ki poleg tega s komisijo vodi tudi pogovore o tem, da bi 109 milijonov evrov, ki jih je Evropska komisija v okviru t. i. blending razpisa v sklopu instrumenta Cef namenila drugemu tiru, lahko Slovenija porabila tudi brez sodelovanja Madžarska.
Trenutno je pred komisijo predlog, v katerem bi Slovenija pri sofinanciranju projekta Madžarsko lahko zamenjala, s katero od drugih držav članic EU. Slovenska stran je po njegovih besedah namreč primorana iskati rešitve, saj je Madžarska v luči medijskega in političnega pritiska "slabe volje".
Ker so na javni poziv za posredovanje predlogov za člane projektnega sveta za civilni nadzor nad izvajanjem projekta prispele le tri popolne vloge, bodo nekoliko spremenjeni poziv ponovili. Gradivo naj bi bilo v naslednjih 14 dneh potrjeno na vladi, tako da bi v aprilu svet za civilni nadzor zaživel, je dejal Leben, ki je ob tem tudi izrazil razočaranje nad majhnim številom popolnih prijav, saj je bilo med referendumsko kampanjoslišati več komentarjev, da je takšen nadzor potreben.
Pri nas se pa res ne mormo nč zment. En bolj pameten od drugega, zato pa je tako.
Drugi tir bodo gradila Bosanska podjetja,ki so financirala kampanjo SMC-ja!! Vprašanje komu bodo sedaj plačali predvolilno kampanjo mogoče Šarcu ali …
Zadeva je jasna ! TDK2 ,TDK3 ali TDK4...............ni pomembno ,pomembne so provizije !