"Pri menjavi čevljev - kupila sem premajhne po redni ceni in jih želela zamenjati za večje, ki pa jih niso imeli - mi v trgovini niso hoteli izdati niti dobropisa, češ da pri njih ne izdajajo dobropisov, niti ne vračajo denarja. Ponudili so mi samo menjavo za kaj drugega to v 8. dneh," je svoj neuspeli nakup opisal Mariborčanka, ki se je ob tem obrnila na nas in povprašala: Je to sploh možno?
Odgovor je precej preprost, da. Razlikovati je sicer potrebno med zahtevki potrošnika zaradi napake na izdelku ter zahtevki potrošnika po zamenjavi oziroma vračilu izdelka, ki potrošniku ni več všeč oziroma si je premislil in ga želi vrniti. Če si potrošnik premislil, bo namreč zgolj od poslovne odločitve prodajalca odvisno, ali bo tej želji ugodil. "Zakaj pa imamo v trgovinah kabine in možnost poskusiti oblačila in obutev," se je vprašala glavna inšpektorica tržnega inšpektorata Andrejka Grlić in dodala, da je le od trgovca odvisna možnost menjave ali celo vračila denarja. V skladu z zakonom pa jim izdelka ne bi bilo treba niti zamenjati.
Nekoliko drugače je z nakupi preko spleta, saj ima tam potrošnik vedno možnost, da izdelek vrne v roku 14 dni brez kakršnikoli pojasnil.
Prav tako je trgovec obvezan izdelek zamenjati oziroma vrnili kupnino, če ima izdelek napako. V skladu z zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot) lahko v dveh mesecih od odkritja napake (za napake, ki se na blagu pokažejo po dveh letih od prevzema prodajalec ne odgovarja več) po lastni izbiri zahteva odpravo napake ali vračilo plačanega zneska v sorazmerju z napako ali zamenjavo blaga ali vračilo plačanega zneska.
Če napaka ni sporna, mora podjetje čimprej, najkasneje pa v roku osmih dni, ugoditi potrošnikovi zahtevi.
Ivo... morala bi ti vrniti denar... v bodoče si zapomni: Če ima izdelek napako, zakon določa pravila, na podlagi katerih …
Jaz pa v največji vročini kupil senčnik v Jysku, polomljen. Prinesem nazaj in trgovka pribije: "Bomo naročili novega, vas obvestimo, …