Dars je postopek oddaje javnega naročila "Dobava, vzpostavitev delovanja in vzdrževanje opreme ter sistemov sekcijskega merjenja hitrosti na odsekih AC in HC v upravljanju DARS" objavil na portalu javnih naročil pod št. JN001962/2022 dne 28. 3. 2022, in sicer z nato naknadno večkrat podaljšanim rokom za zavezujoče ponudbe do 9. avgusta letos.
Ob objavi javnega naročila za sprva tri (kritične) odseke se je Dars pohvalil, da bo prvi sistem sekcijskega merjenja pri nas prišel najkasneje v letu 2023, a glede na do zdaj slišano, se to zdi pravcata misija nemogoče, saj je v razpisu zapisano, da je rok dobave kar 20 mesecev po podpisu pogodbe. "Določili smo devet odsekov, ki jih obravnavamo kot kritične in kjer bi veljalo razmisliti o uvedbi sektorskega merjenja hitrosti. Tako smo se odločili za izvedbo javnega naročila za nakup sistemov za sekcijsko merjenje hitrosti, ki pa bi jih uvajali postopoma. Najprej nameravamo kupiti tri sisteme za najbolj kritične odseke," so zatrjevali letos aprila.
Dars je glede skoraj dva milijona evrov vrednega razpisa tako še vedno ujet v zanki, katere vrv je pravzaprav spletla policija. Upravljavec naših avtocest je kot tisti, ki bo oz. bi v celoti plačal nabavo in vzpostavitev sekcijskega merjenja, sicer res naveden kot uradni naročnik, a ključne in najbolj sporne pogoje, zaradi katerih so po Darsu tako vztrajno "tolkli" revizorji državne revizijske komisije, so v razpis zapisali na policiji. Da so za tehnični del pogojev odgovorni ljudje v modrem, so nam potrdili tako na Darsu kot policiji. Da se je razpis po posredovanju revizorjev moral spremeniti, pa očitno ne ustreza ne Darsu ne policiji.
Tehnično plat razpisa za odsekovne merilnike so pripravili na policiji, natančneje v "slovitem" Uradu za informatiko in telekomunikacije. Vzpostavitev odsekovnega merjenja bo, seveda v kolikor bo do njega dejansko prišlo, v celoti financiral Dars, njegovo upravljanje pa bo izključno v rokah policije.
Dars smo vprašali tudi, kaj bi se zgodilo v primeru, da z razpisom ne bodo nadaljevali in kaj napovedujejo glede bodočih postopkov uvajanja sekcijskega merjenja na slovenskih avtocestah, a konkretnih odgovorov nismo prejeli.
Dva revizijska postopka in zadržanje javnega naročila
"Prvi revizijski zahtevek je naročnik (DARS) prejel 12. 5. 2022, naročnik je zahtevek v celoti zavrnil 24. 5. 2022, Državna revizijska komisija pa je 15. 7. 2022 zahtevku za revizijo ugodila in razveljavila dva pogoja za sodelovanje," so nam pojasnili pri Darsu. Nato je sledil še en revizijski postopek, ki ga je Dars prejel dne 4. 8. 2022. "Državna revizijska komisija je 30. 8. 2022 s sklepom št. 018-98/2022-3 odločila, da se pritožbi ugodi, zato je naročnik vsebinsko odločal o prejetem zahtevku in mu 9. 9. 2022 v celoti ugodil," so še pojasnili.
Vse skupaj pa kaže na to, da je razpis bolj kot ne mrtev oz. uradno še vedno "zamrznjen" in ga bo Dars skušal zaradi vseh šlamparij pomesti pod preprogo. To pa pomeni, da bo Dars zaradi vseh nerešenih odnosov s policijo oziroma fig v žepih že drugič v petih letih odstopil od razpisa za vzpostavitev sekcijskega merjenja hitrosti.
Radar na avtocesti je odveč,na hrvaškem nimajo niti enega pa je vse ok.
Razlika med "balkanom" in "balkanskim obnašanjem" na cesti in kako urejeno državo je ravno v avtomatiziranem nadzoru. V Švici sem …
Pa kaj potem? A res potrebujemo še dodaten in nepotreben nadzor, za mnogo našega davkoplačevalskega denarja? Samo nadzor, preverjanje...skratka najbolj …