Na avtocestnem odseku Ivančna Gorica–Bič na odseku med nadzorno točko Dob in priključkom Bič že vse od začetka maja poteka rekonstrukcija vozišča, ki je bila načrtovana, predviden zaključek pa je bil konec julija. A rok za končanje del se je med gradbenimi deli na avtocestnem odseku, dolgem vsega dobre tri kilometre (v eno smer, skupno približno 6,5 kilometra), že večkrat prestavil, nas je opozoril bralec. Kot so nam v torek zaupali na Darsu, je nov predvideni rok za končanje del – tokrat bojda dokončni – 20. september 2023.
"V ponedeljek je potekal komisijski pregled izvedenih del na odseku med Ivančno Gorico in Bičem. Treba bo izvesti še nekaj manjših posegov, med drugim na krajšem delu odseka proti Ljubljani namestiti jekleno varnostno ograjo ob cestišču odstavnega pasu ter postaviti naletni meh, katerega dobava se pričakuje sredi tega meseca. Zato bo v prihodnjih dneh najprej sproščen promet po prehitevalnem in voznem pasu, medtem ko bo zapora zaradi navedenih del prestavljena na odstavni pas, ki bo ostal zaprt predvidoma do 20. septembra," so posebej za nas pojasnili na Darsu.
Kje tiči razlog za skorajda dva meseca zamude?
VOC Celje, izvajalec del na omenjenem avtocestnem odseku, ki so se ga pri Darsu lotili obnavljati še pred glavno turistično sezono, a se je zaradi zamude zavlekel čez celotno poletno sezono in to na odseku avtoceste proti Zagrebu oz. proti Dalmaciji, ki je v poletnih mesecih zelo obremenjena s prometom, bo tako od prvotno načrtovanih treh mesecev, potreboval skoraj pet mesecev. Izvajalec je bil sicer izbran v lanskem letu, potem ko je oddal približno pol milijona evrov nižjo ponudbo kot novomeški CGP, in sicer v skupni vrednosti 15,45 milijona evrov brez DDV.
Razlog za tako veliko zamudo je slabo vreme, pojasnjujejo na Darsu. "Razlog za poznejši zaključek obnovitvenih del na odseku dolenjske avtoceste A2 med Ivančno Gorico in Bičem od sprva predvidenega je predvsem v deževnih dneh, zaradi česar se je izvedba posameznih del zamaknila in določene faze del podaljšale," so nam pojasnili na Darsu in dodali, da izvajalec del (v tem primeru VOC Celje) za vsako podaljšanje poda vlogo, ki jo nadzorni inženir pregleda, in naročniku del (tj. DARS) poda mnenje, ali je utemeljena ali ne. "Če je, naročnik izda izvajalcu soglasje za podaljšanje roka," so še zaključili.
Odsek dolenjske avtoceste med Ivančno Gorico in Bičem je sicer med srednje obremenjenimi na našem avtocestnem omrežju. Leta 2019, v referenčnem letu pred pandemijo covida-19, je povprečni letni dnevni promet na odseku znašal 30.322 vozil, od tega 3073 tovornih. Na odseku med Višnjo Goro in Ivančno Gorico je bil na primer za 27 odstotkov višji in je znašal 38.535 vozil, od tega 3291 tovornih, sicer navaja statistični center Darsa.
dezurni@styria-media.si
Razlog je pogodba. Slaba pogodba s strani investitorja. Se ve, zakaj. Običaj. V državi bi tam, zunaj naselij, izvajalec pogodbene …
Če, še ki končano potem je edini razlog, da kakšen tihi aneks k plačila ni šel skozi.
Vreme? Je bilo prevroče?